Senaste nytt

Priority Pass arrivallounger. Viilka flygplatser?

Hafermann

Medlem
Tänkte att det kan vara en idé att sammanställa på vilka flygplatser man har tillgång till arrivallounge med Priority Pass. Har man besökt är det fint om man skriver några rader om loungen.

Jag börjar med Hong Kong.

HKG7 Plaza Premium Lounge
Landside - Level 3 (Arrival Level), under Airport Express.Loungen är öppen dygnet runt. Jag har endast besökt vid ankomst på morgonen för en dusch och ätit frukost.
Duscharna är fräscha och helt okej. Frukosten är medelmåttig. Oftast någon varm rätt och färdiga mackor. Diverse yoghurtar och gott om dryck. Besöker man senare på dygnet och är sugen på något starkare att dricka, så finns det ett ok utbud starksprit. Asahiöl på kran. Ingen fantastisk lounge over all, men positivt att vara nyduschad och mätt när man sätter sig på flygplatståget mot staden.
 
Jag är rädd för att vi väcker en björn som sover om vi out:ar lounger som inte är tänkta som arrivals lounger men ändå släpper in ankommande passagerare.
 

jerixon

Medlem
Nja det finns ingen anledning då vissa lounger helt enkelt inte kräver boardingpass.
Vi delar väll med oss av ganska mycket andra saker som är bra mycket "känsligare" än lounge access :)

Kan även lägga till Plaza Arrival i London T2 och T4
Helt OK 3 rätters meny och flasköl/läsk. Även en ganska hyffsad frukost har jag fått berättat för mig.
De har även SPA vissa tider som jag tror man får betala för (aldrig testat).

Jag är rädd för att vi väcker en björn som sover om vi out:ar lounger som inte är tänkta som arrivals lounger men ändå släpper in ankommande passagerare.
 

Hafermann

Medlem
Dessutom finns det lounger som är uttalade arrivallounger. Loungen på HKG gör reklam i ankomsthallen att de är den enda ankomstloungen landside.
 

Dr. Miles

Expert
Dessutom finns det lounger som är uttalade arrivallounger. Loungen på HKG gör reklam i ankomsthallen att de är den enda ankomstloungen landside.
Inte riktigt enda men enda arrival lounge som erbjuder betalt inträde.
Annars Cathay Pacific har också en arrival lounge på landside där, vilket jag har använt några gånger.
 

Mangostan

Medlem
Landar på GIG (Rio de Janeiro) i morgon och de ser ut att ha en Plaza Premium ankomstlounge. Tyvärr öppnar den 06:00 och jag landar 04:55 med Lufthansa.
 
Toppen