Senaste nytt

Priority Club koder 2013

Homer

Medlem
Knappt 30,000 Elite, och ca 85,000 andra. Det jag inte förstår är när man får vilka poäng.

Det är bara baspoängen som numera räknas för status

Intjäningen är 10 poäng för varje $1 du spenderar ex. skatter,
för att få ihop 60.000 Elite Qualifying Points måste du alltså spendera US$6.000
eller motsvarande i annan valuta.

Det som också räknas är poäng som kommer från "partners" hyrbilar, kreditkort osv.
samt de poängpaket som vissa hotell erbjuder - se exempel nedan

Points for Elite Status – For purposes of determining Elite Status, IHG® Rewards Club points are classified as either Elite Qualifying Points or Non-Elite Qualifying Points.

* Base points earned from Qualifying Rates paid for hotel stays,

* points collected from partner transactions, (t.ex från hyrbil, kreditkort mm)

*IHG® Rewards Club Bonus Points Packages and Meeting Rewards


are considered Elite Qualifying Points and counted towards membership elite status
All other point earning transactions, including promotional points, points vouchers, points purchase, points transfers, and points deposits, will be considered Non-Elite Qualifying Points and will not be counted towards elite status.



5.000 nedan räknas som Elite Qualifying Points

bonus.jpg
 
Last edited:

Patrick

Medlem
Intjäningen är 10 poäng för varje $1 du spenderar ex. skatter,
för att få ihop 60.000 Elite Qualifying Points måste du alltså spendera US$6.000
eller motsvarande i annan valuta.

Tack för att du förklarar! :)

Iofs stämmer mina poäng inte alls då... Jag är nog uppe på mer än $6000 men inte har jag poängen för att visa det. ;)

Hur som helst så är oron för att inte bli uppgraderad borta. ;)

Till nästa år ska jag se till att boka smartare, men attans så jobbigt det blir med all denna reseplanering... :)
 

Concorde

Founding Member
Vi ska vara glada att ingen fattar deras system, för det gör dom inte själva :)
Är inte heller helt säker hur dom räknar Elite Points... i början på året trodde jag inte att jag skulle komma nära men med 2 månader kvar var det ingen match längre:

ihg.jpg
 

johhenrik

Medlem
Är alla 45 nätter paid nights? Samt är alla på IC? Jag kommer landa på c:a 60 nätter på IHG i år tror jag, varav ~45 är på IC, resten på "det bästa" som fanns tillgängligt där jag var. Är lite nyfiken på om man kan ha en chans på Royal. Jag tror ju inte det, men man kan ju drömma. :)
 

Concorde

Founding Member
ca 40 är IC, resten CP/HI. Alla nätter är paid (annars skulle dom inte räknas). 45 IC nätter utav 60 totalt borde ge dig RA utan problem om det är paid stays. Dock är det bra om du bott på flera IC.

Får du inte auto RA skulle jag ringa och elegant säga ett par väl valda ord. Vill dom inte säger du "Supervisor" och att du byter kedja omgående. Med din takt är det bara att köra Hyatt Diamond Challenge. Du får Diamond i 60 dagar (med alla förmåner inklusive 4st suite upgrades och Club access) och behöver 12 nätter på dessa dagar får att få behålla Diamond.
 

Homer

Medlem
ca 40 är IC, resten CP/HI. Alla nätter är paid (annars skulle dom inte räknas).

Även Reward Nights räknas numera
 
Toppen