Senaste nytt

Priority boarding?

ToElf

Ny medlem
Flög för några dagar sedan Newark - Ft Myers med United på en EB poängbiljett.
Frågade (artigt) vid gaten om priority boarding eftersom jag hade EB Diamond. Hänvisades av gate personalen till "stand in line" och fick sedan se nästan hela planet lastas före. En påminnelse till gate personalen när jag väl kommit fram resulterade i ett nonchalant "we called out sir, but nobody approached us" - svar. Vilket var rena lögnen. Jag stod tre meter ifrån och hon visste att jag stod där och något upprop gjordes inte till andra än rörelsehindrade och resande med små barn..
Påföljden blev naturligtvis att hyllan var full med roll-on bagage vilket alltså försenade min avstigning eftersom jag inte kom åt väskan när vi landat. Hur gör man i sånt läge? Kompensation är det knappast tal om.
 

oermen

Medlem
United boarder normalt i zoner 1-5. Som Star Gold (EBD) plejer jeg at få zone 2.

Stod der ikke et zone nr. på dit boarding kort?
 

palmen

Moderator
Om du har EBD inlagt på biljetten (även fast det är en award-biljett) så borde du ha fått boarding-grupp 2.
Eller kan det vara så att United inte har en aning om vad EBD är om det läggs in vid checkin?
 

ToElf

Ny medlem
Det är detta som är så märkligt. Det står på biljetten (där brukar det faktiskt stå, även om mam bör kolla. Men för säkerhets skull (eftersom jag blivit klok av tidigare erfarenheter) gick jag fram och gjorde dem uppmärksamma vid gaten (och visade kort).
Obs det var ingen boarding som påbörjats, så det var inte så att jag trängde mig.
 
Det borde också stå premier access på boardingkortet. (Är det förresten inte boardinggroup 1 även vid resa i monkey?)
 

Attachments

  • Namnlöst.png
    Namnlöst.png
    {memory} MB · Visningar: 380

Flightdoc

Medlem
Har man lagt in EGBxxxxxxxxx på biljetten så får man alltid Boarding Group 2 på boarding pass. Boarding Group 1 om man har Global First/Business biljett.
Har man missat att få *G inlagt går det också bra att visa upp sitt kort när grupp 2 boardar.
Boarding med United är mycket välorganiserad (till skillnad från SAS kaos)

P1010011.JPG
.
 

Hampus

Ny medlem
Grupp 1 är bara för Global Services, 1K, Platinum och BusinessFirst. Premier Gold/Silver, samt Star Gold brukar hamna i Grupp 2. Men det kan variera.
Flög själv denna sträcka för 2v sedan i ekonomi.
Är EBD och hade grupp 1..
Fick även vid bokningstillfället (sas.se) välja platser i economy plus helt gratis.
Förra året som EBG var det grupp 2 som gällde.
 
Toppen