Priority boarding til Gold medlem + non-Gold medrejsende

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av Frequie, 1 Juni 2014.

1. Frequie

Frequie Medlem

Hurtigt spørgsmål som jeg ikke kan finde svaret på nogle steder...

Hvis jeg er Guld medlem og rejser på GO, så har jeg priority boarding. Hvad hvis jeg har 1 passager med på samme booking som også rejser på GO, men som ikke er Guld medlem - kan han boarde samtidig med mig?

Hvad hvis jeg har min familie med på 3 udover mig?

SAS skriver ikke noget om det på hjemmesiden...

2. maba

maba Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag har aldrig haft problem med det utan säger bara att det är min gäst eller familjemedlem. Har dock bara åkt med två utöver mig själv.

3. Christian R

Christian R DYKWIA

Jeg har endnu ikke haft problemer med +1

4. Mikael64

Mikael64 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag har heller aldrig haft några problem oavsett om jag har haft 1 eller 4 som reser med mig. Har alltid blivit vänligt bemött vid gaten.

5. johhenrik

johhenrik Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det har alltid funkat för mig på *A samt på SkyTeam, så de flesta bolag tillåter nog det.

6. Flood

Flood Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Har alltid fungerat för mig med en medresenär. Jag brukar säga att vi reser på samma bokning (vilket de också ser när de skannar ombordstigningskortet).

Huruvida det går med en större familj har väl diskuterats i någon tråd tror jag (eller om det gällde fast track?) Där har jag inga egna erfarenheter.

7. Alx

Alx Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Just SAS brukar ju sällan vara särskilt noggranna med vare sig prioboarding eller kontroll av statusnivå. Men min erfarenhet är likt andras svar att det aldrig har varit några problem med att boarda hela familjen samtidigt trots att bara en i sällskapet har guldstatus.

8. fcx

fcx Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Har aldrig haft problem med att "gästa" på prioboarding med andra *A-bolag, men har aldrig haft möjlighet att prova med SAS. Jag skulle bli mycket förvånad om det inte gick bra med SAS.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!