Senaste nytt

Priority Boarding med SAS

Å andra sidan när jag för några veckor sen åkte morgonflighen arn-cph så var det 27 rader plus!!! Svårt med prio då, vi som åkte go var i klar minoritet samt ännu färre om man räknar in status....
Ja, precis. Det är ju det jag menar med ARN T4-exemplet. Det är svårt/onödigt(?) att göra prio när en klar majoritet på flighten har det. :) Men utropet (eller ett utrop att de skippar pga detta) kan ju faktiskt komma ändå. Information ftw!

(Måste nog dra in LH ändå som vanligt. De fixar ju faktiskt detta på samma förutsättningar på t ex MUC-FRA...)
 

Walter

Medlem
Tanken har slagit mig: Nästan så det är läge att köra omvänd prio med så många plus.

En önskedröm vore ju om ett var två boardingtider. En 20 min före för icke prio och en 10-5mim före för status. Och sjävklart så att crew ser till att baggagehyllorna är stängda över plus under första boardingen. Gärna med nån form av lås ^^
 

JohnR

Medlem
Borde inte vara så svårt att styra upp det av sas tycker man.

Jag har själv jobbat i Gaten på Continental, och där körde vi strikt priobording SAMT boarding efter radnummer. Boardingen går nästan alltid fortare om man håller på detta. Det slår aldrig fel, den som tränger sig in för att sätta sig på första raden i ekonomi är alltid den som ska packa om sin väska på planet och stoppar upp hela flödet.
 

Elberto

Medlem
Borde inte vara så svårt att styra upp det av sas tycker man.

Jag har själv jobbat i Gaten på Continental, och där körde vi strikt priobording SAMT boarding efter radnummer. Boardingen går nästan alltid fortare om man håller på detta. Det slår aldrig fel, den som tränger sig in för att sätta sig på första raden i ekonomi är alltid den som ska packa om sin väska på planet och stoppar upp hela flödet.

Läs här, SAS!!
Dåligt ursäkt om personalen säga det kostar för mycket tid att genomföra prio-boarding!
 

bossefin

Medlem
CPH - TXL idag. Funkade! Gate D1 Utrop om prioboarding Plus/Gold/Diamond/Pandion. Genomfördes genom att prio gjordes vid "manuella" ingången och automatspärrarna inte öppnades förrän prioboarding var klart. Förfarandet utropades också tydligt. Fullt plan men räckte med en ground crew för att genomdriva detta. Så länge jag var kvar funkade allt och prio verkade också efterlevas och överträdelse beivras. F.ö. gick boarding rätt smidigt trots equipment change. Tror det beror på att man ropade ut även det och att 37 pax hade fått ändrad seating.
 

obs

Medlem
SK1207 CPH-AAL i dag. Tydeligt udkald til priority boarding for Diamant/Guld/Star Alliance Guld og Business/Plus passagerer. Dem var der nu tilsyneladende ikke så mange af, men det var nu rart nok at kunne gå ombord og finde sin plads uden at have en masse passagerer lige bagved.

Plus-kabinen havde kun 4-5 passagerer selvom der var sat 10 rækker af i en A320, så masser af plads til os der sad forrest i bussen :) De snuppede dog min plads ved nødudgangen, da de i første omgang havde haft 12 rækker sat af men senere skar det ned til 10. I stedet fik jeg plads på række 5. Men okay, der var nu også okay benplads på rækkerne foraen så det var okay.
 

Palmwell

Medlem
CPH-HAM. Allt som vanligt. Annonserade prioboarding och innan första passageraren passerat hälsades resten välkommen. Som sagt, allt som vanligt...
 
Toppen