Senaste nytt

Priority Boarding med SAS

Elberto

Medlem
AMS-FRA alldeles nyss: Lufthansa visar var skåpet ska stå. En kille vill joina prioboarding med sitt resesällskap (som hade status), blir avvisad, men går mot planet trots detta. Hämtas av brysk personal och får ställa sig i kön. Härligt att se!

Wunderbar! :)
 

Anfield

Medlem
AMS-FRA alldeles nyss: Lufthansa visar var skåpet ska stå. En kille vill joina prioboarding med sitt resesällskap (som hade status), blir avvisad, men går mot planet trots detta. Hämtas av brysk personal och får ställa sig i kön. Härligt att se!
8050dbe879a2bd9559bcec6e9f3d45a5.jpg
 

Walter

Medlem
Ursäkta okunskapen. Gäller prioboarding bara statusinnehavaren? Alltså ingen +1 som vid andra förmåner?
 
Minns inte hur det är på SAS men på United kommer alla på samma PNR i samma boardinggroup, inkl prioboarding. Antar att det är samma på SAS, i synnerhet som @Canadien också skriver ovan att alla får fasttrack osv.
 
Var tvungen att åka via ARN till GOT igår och kan bara konstatera att Sk inrikes aldrig har någon priobaording på ARN när jag flyger. Kaos kaos kaos.
Jag tycker ändå det blivit *lite* bättre... Mer 50/50 nu för tiden. Det känns som att gatepersonalen på ARN T4 skippar prioboarding med argumentet att det är så många prio (känns oftast på 60/40 fördelning). Egen tolkning och fortfarande inte OK!
 

Silverfux

Medlem
Jag tycker ändå det blivit *lite* bättre... Mer 50/50 nu för tiden. Det känns som att gatepersonalen på ARN T4 skippar prioboarding med argumentet att det är så många prio (känns oftast på 60/40 fördelning). Egen tolkning och fortfarande inte OK!
Å andra sidan när jag för några veckor sen åkte morgonflighen arn-cph så var det 27 rader plus!!! Svårt med prio då, vi som åkte go var i klar minoritet samt ännu färre om man räknar in status....
 
Toppen