Senaste nytt

Priority Boarding med SAS

Juraj

Medlem
Har alltid min status inlagd på boardingkortet men om det av någon anledning inte skulle ske, funkar det med att visa upp sitt statuskort vid boarding?:)

Det brukar gå bra. Sedan när det gäller prio boarding är det svårt att dra slutsatser. För min del har det hänt att det räckte med bara självförtroende men även att man blev stoppad trots statusen på boardingkortet och spädbarnet i famnen.
 

Homer

Medlem
Jante hit och dit är bara trams, vad det handlar om är att det är slött, slappt och likgiltigt på SAS på ledningsnivå.

Jag flög från Arlanda till Paris med Air France häromdagen, långt innan det ens stod gå till gate var det en kort kö framför
Sky Priority skylten och en låång kö framför General Boarding skylten.
När boarding väl påbörjats blev Sky Priority kön lite längre och General Boarding kön mycket längre och ingen som
gick över från General kön till Priortiy i tron att de skulle få gå ombord tidigare.
 

Juraj

Medlem
Ingen skall komma här och tränga förbi MIG...bara för hen har ett plastkort i viss färg...

Just nu pratar jag om barn, inte plastkort. Prio boarding när man har status är en bra förmån men kanske inte något som man ska ta för givet. När man reser med barn å andra sidan, så ska man ha rätt att borda först, det blir smidigare för alla inblandade.
 

toer00

Medlem
Jo men jag menar i största allmänhet (Jag har själv EBG), så verkar "många" Icke-status pax i Sverige blir "skitsura" så fort någon får någon form av prio i kön och SAS verkar inte vilja stöta sig med folk... därav att man passar i denna fråga...
 
Last edited by a moderator:
Osl-Lhr igår torsdag. Förinspelat utrop om prioboarding, tre-fyra passagerare släpptes på och ett antal andra i kö. Nästa förinspelade meddelande om att alla kan boarda och hockeytacklingarna börjar. En priopax blev förbannad och skällde på personalen som svarade att de inte hade tid med prioboarding. Pinsamt, SAS!
 
Toppen