Senaste nytt

Priority Boarding med SAS

NotRyan

Medlem
Från Köpenhamn sköttes det utmärkt med priority boarding till Tokyo, men på hemvägen funkade det inte bra alls. Majoriteten av passagerarna på utresan var japaner, medan det var skandinaver i majoritet på vägen hem. Kanske kan vara en förklaring.

Jag har väldigt svårt att tro att danskarna skulle ta någon som helst hänsyn till det....
 

NotRyan

Medlem
Men hur förklarar du om ANA personal (japaner) på Tokyo Narita och AHS personal (tyskar) på Hamburg inte kan sköta prio boarding bra just på SAS flygning?

SAS har nog sina instruktioner till handlingpersonalen, men jag TROR att dom missar att följa upp resultatet med de olika stationerna, vilket gör att det börjar deviera mer och mer. Vad gäller den japanska personalen så har jag ingen ide. Japaner brukar vara plikttrogna.
 
  • Gilla
Reactions: doc

doc

Medlem
Men hur förklarar du om ANA personal (japaner) på Tokyo Narita och AHS personal (tyskar) på Hamburg inte kan sköta prio boarding bra just på SAS flygning?
Enkelt. Dåliga instruktioner från SAS för hur boardingen ska gå till skulle jag tippa. Ger man klara och tydliga instruktioner till en tysk eller japan följa dessa till punkt och pricka, men utan instruktioner...
 

Agö

Medlem
Enkelt. Dåliga instruktioner från SAS för hur boardingen ska gå till skulle jag tippa. Ger man klara och tydliga instruktioner till en tysk eller japan följa dessa till punkt och pricka, men utan instruktioner...
Det är solklart att det handlar om otydliga rutiner/ointresse från SAS sida att nå ut med detta. Precis samma som när SGS hanterar LH på Kastrup, då blir det åka av om du försöker tränga dig när det inte är din tur. Lufthansa kräver uppenbarligen att detta hanteras enligt mall.
 

dino_81

Medlem
Morgonflighten från Arlanda till London Heathrow.

Tydligt utrop om prioriterad boarding men inte en tillstymmelse från personalens sida att kontrollera att den efterföljs.
 

Thornado

Medlem
Det funkade då bra med prio-boarding på SK998 från Shanghai (som jag sitter på nu). Två separata köer för Go eller Business/Plus/*G och bara priokön släpptes på till en början.
 
Toppen