Senaste nytt

Priority Boarding med SAS

Layzedad

Medlem
på väg hem från Aten i söndags läste dom upp announcement om plus/guld boarding och sen i sektioner men dom hade ingen koll på vilka som faktiskt boardade.
 

johhenrik

Medlem
KLM annonserade ju att de skulle börja testa att boarda fönsterplatser först osv. Någon som vet hur det gått?
 

JohnBrander

Medlem
Hej, sedan ett tag tillbaka har jag inte kollat detta då jag spenderat tid i loungen och kommit till gate medan boarding startat och ingen kö fanns. Dock senast tidigare i veckan från Landvetter, när jag kommer till gate säger de i högtalarna att "om några minuter startar vi boarding, då vill vi att passagerare med EB Diamond, Gold samt resenärer i SAS Plus går ombord först, samt att övriga passagerare väntar lite". Det var tydligt. Dock när boarding skulle starta, kom ett nytt som inte var lika tydligt; "Då vill vi att våra premium passagerare går ombord först. Om du reser i SAS GO vill vi att du väntar lite". Det var inte så tydligt om man ex var diamond resande i GO.
 
D

Deleted member 4971

Guest
Måste säga att på Landvetter är dom duktiga med att ropa ut och få status ombord först, Malmö,Arlanda kanske ropar ut 50% men låter alla gå på samtidigt :eek:
 

Homer

Medlem
Jag har sett att de börjat med skyltar och premiumkö, det är ju bra så länge det upprätthålls
även när boarding påbörjats och det bildats köer.
 

NotRyan

Medlem
Måste säga att på Landvetter är dom duktiga med att ropa ut och få status ombord först, Malmö,Arlanda kanske ropar ut 50% men låter alla gå på samtidigt :eek:

Håller dom vändkorset stängt till alla statuspax boardat, eller har dom lyckats få till att den bara släpper igenom statuspax i början?

Mvh
/NotRyan
 

JohnBrander

Medlem
Håller dom vändkorset stängt till alla statuspax boardat, eller har dom lyckats få till att den bara släpper igenom statuspax i början?
Vet ej men det vore intressant att få reda på. Sist hade de lyckats ställa tidningsvagnen i vägen för vändkorset, så det är ett sätt att lösa det ;-)
 

Petter

Medlem
Fungerade på SK903 till New York förra veckan, en i SAS Go försökte gå ombord men blev ombedd att stanna bredvid kön och vänta tills de i Business och EBD/ EBG gått ombord.
 
Toppen