Senaste nytt

Priority Boarding med SAS

rob74

Medlem
Malpensa till Köpenhamn ikväll, tydligt utrop om business och guld först, följt av strikt kontroll med ett antal upprörda danskar som fick gå ur kön. Iofs inte SAS egen personal men förtjänar beröm ändå.
Samma då jag flög den sträckan 24 feb.
 

Bryant

Medlem
4 SAS flighter i helgen. Vid samtliga annonserades prioboarding. Fungerade endast i IAD, där *A guld, business och Plus hade en egen gate (Nr 38) övriga boardade vid gate 40.

Även SAS måste ju förstå att prioboarding aldrig kommer att fungera i CPH när man väl släppt in alla i väntloungen. Det blir ju gatlopp när dörrarna öppnas.
 
4 SAS flighter i helgen. Vid samtliga annonserades prioboarding. Fungerade endast i IAD, där *A guld, business och Plus hade en egen gate (Nr 38) övriga boardade vid gate 40.

Även SAS måste ju förstå att prioboarding aldrig kommer att fungera i CPH när man väl släppt in alla i väntloungen. Det blir ju gatlopp när dörrarna öppnas.

Fast det kan funka i CPH, men då måste man kolla allas boardingpass igen när man släpper in till flyget, men sist jag flög ut ifrån CPH funkade det faktiskt bra trots fullsatt flyg, så det går att göra men det kräver att det görs ordentligt.
 

Bryant

Medlem
Fast det kan funka i CPH, men då måste man kolla allas boardingpass igen när man släpper in till flyget, men sist jag flög ut ifrån CPH funkade det faktiskt bra trots fullsatt flyg, så det går att göra men det kräver att det görs ordentligt.

Sant. Jag har aldrig varit med om att de kollat 2ggr.

Men det är som du säger... Om viljan finns.
 

megaman

Medlem
Är det ingen som frågat SAS om detta? Är ju en ständig parodi. Tänker om det gjorts i någon BC-intervju eller liknande. SAS skämmer ju bara ut sig med detta. Folk blir förbannade.
 

mha321

Medlem
Sant. Jag har aldrig varit med om att de kollat 2ggr.

Men det är som du säger... Om viljan finns.
Samma gäller ju när man flyger longhaul från Arlanda. De senare 2 eller 3 gångerna jag gjort det har man gjort kontroll nummer 2 när guld/business/plus boardat, och vänligt men bestämt avvisat passagerare som haft go biljett.

Om de senare kollat boarding pass på go-passagerare också igen vid deras boarding ber jag inte, då har jag ju redan suttit på min plats där fram :)

Så nog går det, och även SAS kan när de vill.
 

Glenn123

Medlem
Är det ingen som frågat SAS om detta? Är ju en ständig parodi. Tänker om det gjorts i någon BC-intervju eller liknande. SAS skämmer ju bara ut sig med detta. Folk blir förbannade.

Ord!
Det som är irriterande är ju när man ser att det lönar sig för rättshaverister och annat respektlöst folk som skiter i vad dom ropar ut och går fram ändå.

Problemet är att SAS inte har en standardiserad process för boarding utan man lämnar det helt till gatepersonalen att göra som de känner för.
Kostnaden att införa ett bättre system borde vara försumbar. Två exjobbare som skriver rapport om utformning och förslag. Sen ett par FAS 3'are som gör skyltar m.m. ;)
 

fcx

Medlem
Ord!
Problemet är att SAS inte har en standardiserad process för boarding utan man lämnar det helt till gatepersonalen att göra som de känner för.
Kostnaden att införa ett bättre system borde vara försumbar. Två exjobbare som skriver rapport om utformning och förslag. Sen ett par FAS 3'are som gör skyltar m.m. ;)

Skyltarna finns redan. Man kan se dem under diskarna på ARN exempelvis.
 
Toppen