Senaste nytt

Priority Boarding med SAS

agehall

Medlem
ARN-CPH idag. Prioboarding med skylt. Tydliga med vilka som får boarda. Sedan fick vi iof gå tillbaka igen p g a strul m radar i uppsala.

Så hur många blev avvisade? Att de har skyltar mm råder inget tvivel om. Enda sättet att veta om det faktiskt sker prio boarding eller inte är att se ifall någon blir avvisad.

Fungerade utmärkt ikväll på AMS, men det brukar det ju göra. Även priobagaget fungerade!

Sist när jag flög Finnair till AMS, råkade jag ut för en ny variant. Jag kom till gaten någon minut efter att boaringen skulle ha inletts. Det är en lång kö fram till gaten och prio-fållan är avstängd. Jag ställer mig sist i kön och när jag väl kommer fram så frågar jag varför de inte har priority boarding. Gissa om jag tappade hakan när jag får svaret "Sir, we have already done that..." - WTF! Så de har kört prio boarding och sedan stängt den fållan så att de statuspax som inte var där när de behagade köra prioboarding hamnar absolut sist. J-vla idioter säger jag.

Verkar som om SAS skärper sig lite...
Jag skulle vilja se det i praktiken innan jag håller med...
 

Llehs

Medlem
Känner mig lite i minoritet här, men vad är egentligen fördelen med att komma in först?

Jag väntar in i det längsta med att gå in.
Allt jag kan göra ombord kan jag göra vid gaten. Möjligen kan det vara bra att vara snabb in om man har mycket handbagage. (Speciellt om man, gud förbjude, åker Norwegian)

Sen ska givetvis avtal hållas. Så jag håller med om irritationen över att man ger ett besked (prio boardar först) men struntar i att se till att genomföra det. På samma sätt skulle jag gärna vilja att handbagage-buren användes för de jättebagage somliga släpar in.
 
D

Deleted member 4971

Guest
Känner mig lite i minoritet här, men vad är egentligen fördelen med att komma in först?

Jag väntar in i det längsta med att gå in.
Allt jag kan göra ombord kan jag göra vid gaten. Möjligen kan det vara bra att vara snabb in om man har mycket handbagage. (Speciellt om man, gud förbjude, åker Norwegian)

Sen ska givetvis avtal hållas. Så jag håller med om irritationen över att man ger ett besked (prio boardar först) men struntar i att se till att genomföra det. På samma sätt skulle jag gärna vilja att handbagage-buren användes för de jättebagage somliga släpar in.

Jag går oftast på som sista man om möjligt. Vad ska man sitta där och vänta i värmen! Nä tack. jag vill in i maskinen och upp i luften direkt! Men jag förstår folk med mycket handbagage som kanske vill få det nära sin plats. Nog för att det alltid löser sig på något sätt.
 

nota bene

Medlem
Sist när jag flög Finnair till AMS, råkade jag ut för en ny variant. Jag kom till gaten någon minut efter att boaringen skulle ha inletts. Det är en lång kö fram till gaten och prio-fållan är avstängd. Jag ställer mig sist i kön och när jag väl kommer fram så frågar jag varför de inte har priority boarding. Gissa om jag tappade hakan när jag får svaret "Sir, we have already done that..." - WTF! Så de har kört prio boarding och sedan stängt den fållan så att de statuspax som inte var där när de behagade köra prioboarding hamnar absolut sist. J-vla idioter säger jag.

Det var ju minst sagt idiotiskt!

Jag tycker att det är ovanligt många som postat här de senaste dagarna att prio boarding faktiskt har genomförts av SAS (med avvisning) - vi kan ju hoppas att det är någon sanning i det. På AMS har det alltid fungerat för mig med SAS.
 

Agö

Medlem
Det var ju minst sagt idiotiskt!

Jag tycker att det är ovanligt många som postat här de senaste dagarna att prio boarding faktiskt har genomförts av SAS (med avvisning) - vi kan ju hoppas att det är någon sanning i det. På AMS har det alltid fungerat för mig med SAS.
Ja, jag tycker mig också notera detta. Hade sex ben förra veckan, vid fyra av dessa gjordes hårda kontroller med avvisning som följd.
 

palmen

Moderator
Vad gäller vid prioboarding om två personer åker i SAS GO och bara den ena har EBG? Båda kan ju gå i fasttrack samt komma in i loungen, gäller det även för prioboarding?
 
Toppen