Senaste nytt

Priority Boarding med SAS

croc

Medlem
Vadhar hänt med SAS? Sensationellt och oslagbart bra priority boarding med SK008 ARN-LLA fredag 27 april. Har aldrig varit med om liknande på en fjuttig flight inrikes. Kan inte bli bättre.

Utrop om priority boarding var tydlig. Som vanligt ca 20 döva idioter som ska på direkt och inte sitter i Plus eller hör hemma där framme. Maskinen nekade alla som försökte smita förbi. Den yngre kvinnan från SAS plockade de som trängde sig förbi maskinen och bad de artigt att ställa sig sist i kön. Rätt roligt.

De som försökte smite förbi genom att visa boardingpasset manuellt blev mer eller mindre utskrattade och förvisade bak i kön.

Bra SAS! Denna kvinna borde hålla workshops med resten av personalen som skiter i prio boarding. En kram till kvinnan var på sin plats men det hade bog verkat konstigt.
 

croc

Medlem
Tydligen kan man ändra på inställningarna. Och detta görs sällan eller aldrig. I alla fall på denna sträcka som jag ofta åker. Normalt sett kan vem som hest gå igenom maskinen vid prio boarding utan att bli nekad. Kanske SAS IT äntligen kommit in i matchen?
 

Canadien

Medlem
Tydligen kan man ändra på inställningarna. Och detta görs sällan eller aldrig. I alla fall på denna sträcka som jag ofta åker. Normalt sett kan vem som hest gå igenom maskinen vid prio boarding utan att bli nekad. Kanske SAS IT äntligen kommit in i matchen?
Det är vad jag förstår gatepersonalen som styr. Slår de på zon Z direkt så kan alla boarda omgående genom maskinerna.
 

DRG

Medlem
Idag på SK 491 exemplariskt skött priobording. Tydliga utrop x flera och boarding från tvånhåll då det var manga statuspassagerare. Och både maskin och manuellt ombads de passagerare som trängde sig att hånat sidan och ställa sig sist. Dessutom så väntade man tills kön av prio nästan var borta innan resten fick gå på och det brukar inte höra till vanligheterna direkt. Ofta hinner man ju inte fram till grindarna innan utropet att alla skall gå på kommer.

Bra jobbat! Önskar att det alltid var så här.
 

mha321

Medlem
Riktigt bra priority boarding på 1419 till Köpenhamn idag vad jag kan se. Tydliga utrop, folk avvisade, upprepade utrop, vad folk att kliva åt sidan och ge plats til priority passagerare osv. Enda konstiga var att det var abc som fick prio, jag trodde det brukade vara AB bara?

Oh och ja, helt manuell priority boarding, inga automat gates eller liknande. Och en rejält stor grupp som hade priority, som så ofta är på triangel linjerna. Det GÅR faktiskt, när personalen för ovanlighet skull bryr sig.

Kikade ut genom fönstret. Japp. Det flög förbi en gris! (visserligen byggd i USA, men gris som gris!)
 

Kris

Medlem
Tacka vet jag prio boarding! I love bussgate ;) Väl på väg så var det full frenzy med chokladbollar och smoothies på rad 19.

IMG_20180624_220143.jpg
 

Alexander P

Medlem
Har behövt pendla flera gånger till F21 i Luleå under detta och förra året och på hemresan till Stockholm genomförs aldrig priority boardning. Alla bara väller in. På utresan från Arlanda funkar det alltid felfritt.
 
Toppen