Jag kan hålla med om att det är lite knasigt att placera minderårig i en annan boarding grupp än föräldrarna/vårdnadshavare när man faktiskt är bokad på samma bokning (nej, jag har inte barn själv). Samtidigt får kan ju räkna med att en förälder där är ansvarstagande nog att faktiskt vänta och boarda i den grupp som barnet har.
Samtidigt är det ju redan nu ett problem att det är för många med priority boarding på väldigt många avgångar. Blir inte bättre av att man bara använder sig av två "super grupper" och inte faktiskt de flertalet grupper som finns.
En logisk lösning på det vore kanske att statushavarens boarding grupp sänks till samma som barnet i dessa fall. Då blir ju inte köerna värre iaf.
Säkert inte populärt bland statuskunder med barn. Men då vore det åtminstone *tydligt*.
Alternativt förstås att höja just minderårigs boarding grupp till att matcha. Båda dessa kräver ju fungerande it system. Så risken är nog att man hoppas för mycket....
Hur fungerar detta på andra bolag som har priority boarding baserat på status? Tänkte mest om det är funktionalitet som faktiskt finns i Amadeus tex som sas bara inte använder...