Senaste nytt

Priority Boarding med SAS

JohnR

Medlem
Jag kan hålla med om att det är lite knasigt att placera minderårig i en annan boarding grupp än föräldrarna/vårdnadshavare när man faktiskt är bokad på samma bokning (nej, jag har inte barn själv). Samtidigt får kan ju räkna med att en förälder där är ansvarstagande nog att faktiskt vänta och boarda i den grupp som barnet har.

Samtidigt är det ju redan nu ett problem att det är för många med priority boarding på väldigt många avgångar. Blir inte bättre av att man bara använder sig av två "super grupper" och inte faktiskt de flertalet grupper som finns.

En logisk lösning på det vore kanske att statushavarens boarding grupp sänks till samma som barnet i dessa fall. Då blir ju inte köerna värre iaf.

Säkert inte populärt bland statuskunder med barn. Men då vore det åtminstone *tydligt*.

Alternativt förstås att höja just minderårigs boarding grupp till att matcha. Båda dessa kräver ju fungerande it system. Så risken är nog att man hoppas för mycket....


Hur fungerar detta på andra bolag som har priority boarding baserat på status? Tänkte mest om det är funktionalitet som faktiskt finns i Amadeus tex som sas bara inte använder...

När jag flugit med United med familjen har alla i familjen fått priobordning trots att bara jag har status (EBG)

Dock är det bara jag som fått fasttrack.

Så rent tekniskt borde det gå att få till...
 

Hachans

Medlem
När jag flugit med United med familjen har alla i familjen fått priobordning trots att bara jag har status (EBG)

Dock är det bara jag som fått fasttrack.

Så rent tekniskt borde det gå att få till...

Tekniskt är det klart det går.

Affärsmässigt är jag inte övertygad att det är särskilt smart.

Och jag står fast vid att det är ingen rättighet att få ta med sig hela familjen, kollegor etc i prioboardingen utan om man vill borda tillsammans kan man gå i den lägsta boardinggruppen.
 

Once56

Medlem
Boarding på SK935 idag. Utrop om priority, men ”kollen” bestod i att en personal stod och upprepade ”endast priority” medan alla gick förbi.
 
Toppen