Senaste nytt

Priority Boarding med SAS

Dr. Miles

Expert
Jag blev väldigt förvånad när jag den 12e maj flög FRA-CPH med SK640. Inte nog med att prioboardingen fungerade utan vi med prioboarding fick dessutom en egen buss. Vi var runt 20 personer på den bussen. Väldigt behagligt att komma fram till flygplanet och gå ombord utan stress och armbågar.
Kinesiska flygbolags avgångar i/från Kina erbjuder ofta egen buss för First/Business class passagerar samt statuspassagerare om det är bussgate.
På China Eastern (MU), Shanghai Airlines (FM) och China Southern (CZ) får man ofta en plastpolett som ger rätt att stiga på "priority boarding"-buss.
 

palmen

Moderator
Jag blev väldigt förvånad när jag den 12e maj flög FRA-CPH med SK640. Inte nog med att prioboardingen fungerade utan vi med prioboarding fick dessutom en egen buss. Vi var runt 20 personer på den bussen. Väldigt behagligt att komma fram till flygplanet och gå ombord utan stress och armbågar.

Jag har inte flugit med SAS sedan dess men det verkar som om det kanske var en engångsföreteelse, eller "olycksfall i arbetet". :);)
Du var i Tyskland, kan ha spelat in. De är ju vana vid att ge premium service och kanske "glömde" att det var sas. Eller så skulle inte alla få plats i 1 buss såg två behövdes i vilket fall.
 

Filip

Medlem
På SK161 ARN-GOT idag körde man försteman ombord, trots tydliga prio boardingskyltar så annonserades att alla var varmt välkomna att boarda samtidigt.
 

Fixter

Medlem
Från dagens tidning
 

Attachments

  • 20170810_143841.jpg
    20170810_143841.jpg
    83 KB · Visningar: 477

taxvalp

Medlem
Reste GOT-ARN i går där det var tydlig info i utrop om prio boarding. De förtydligade att bara zon A fick gå på först och flera fick vända i spärren.

...men sedan var det bussgate ändå så vi som hade prioboarding fick äran att välja plats i bussen tidigt och sedan var allt som vanligt igen vid trappan på plattan.
 

Hachans

Medlem
Funkade utmärkt igår CPH-LHR. Trots att det var en fållgate där man blev scannad vid ingången och sen fick sitta och vänta. Det stod en dam och ropade efter priority passengers.
 

mha321

Medlem
Faktiskt fungerande på ARN-CPH idag. Tror det är första gången jag sett det på den sträckan. Kanske för att det var utanför värsta rusningstrafiken och alltså inte knökfullt med ebg/ebd (fortfarande runt 10 rader plus).

Flera personer som blev avvisade och utrop som repeterade att det var priority only.

Jag räknar det bara som fungerande priority boarding om folk faktiskt blir avvisade - såsom det normalt fungerar så år det alltid någon som medvetet eller omedvetet missuppfattat, så blir det ingen avvisning så betyder det att de inte bryr sig i gaten...

Nu är det bara att hoppas på att man slipper mittsätesryttare också...
 
Toppen