Senaste nytt

Priority Boarding med SAS

Agö

Medlem
Underhållande idag på SK407 (ARN-CPH). 15 rader med Plus, 89 passagerare totalt (ett ledigt säte, tre totalt på flighten). Alla hade förstås högsta prioritet. Därtill kom de guldmedlemmar och högre som satt i Go. En försiktig gissning var att ca. 70 % av passagerarna hade rätt till prioboarding.
 

DanielKif

Medlem
På SK963 igår fungerade också Prio boarding väldigt bra. Tråkigt för mig som Diamond att det var strikt Business först. Därefter fick Diamond, Gold och PLUS gå ombord. En person med statuskort (uppfattade inte om det var guld eller diamant) blev avvisad då han försökte gå ombord vid Businessboarding.
Det är väldigt bra att Business passagerarna får gå på först. Ser bara fördelar med det
 

Johanna

Medlem
Ja, skulle lagt till "de enda" som har A. United kör iofs pre-boarding för dessa.


  1. Families traveling with children age two and younger
Intressant, många gånger jag har undrat var gränsen för att få prio när man reser med barn. Ibland har jag trott det är alla med avkommor under 15år
 
Hur funkar det nu igen (på resande fot och mäktar inte googla på telefonen) när jag är EBG. Får mitt resesällskap (samma bokning) också prio boarding då?
 

Ano

Medlem
Hur funkar det nu igen (på resande fot och mäktar inte googla på telefonen) när jag är EBG. Får mitt resesällskap (samma bokning) också prio boarding då?
Ja, men nu med de "nya" boarding-grupperna måste de knappa in resesällskapets boarding-kort manuellt. Gå först du och tala om att de är ditt resesällskap.
Vet inte hur mycket tillvägagångssättet/möjligheten skiftar mellan personal, men har själv hittills inte haft något problem med det iaf.
 

malmokalle

Medlem
Hur funkar det nu igen (på resande fot och mäktar inte googla på telefonen) när jag är EBG. Får mitt resesällskap (samma bokning) också prio boarding då?

Ja, men nu med de "nya" boarding-grupperna måste de knappa in resesällskapets boarding-kort manuellt. Gå först du och tala om att de är ditt resesällskap.
Vet inte hur mycket tillvägagångssättet/möjligheten skiftar mellan personal, men har själv hittills inte haft något problem med det iaf.

Efter många påminnelser så fick jag nedanstående svar från SAS. Har man prioboarding så får man inte ta med sig familjen/sällskap om de inte har rättighet till prioboarding. Sen kan man väl hoppas och tro att gatepersonalen har en mer pragmatisk syn. Förhoppningsvis fixar man systemen framöver så att åtminstone de med samma PNR kan boarda samtidigt.

upload_2017-7-12_12-2-31.png
 
Efter många påminnelser så fick jag nedanstående svar från SAS. Har man prioboarding så får man inte ta med sig familjen/sällskap om de inte har rättighet till prioboarding. Sen kan man väl hoppas och tro att gatepersonalen har en mer pragmatisk syn. Förhoppningsvis fixar man systemen framöver så att åtminstone de med samma PNR kan boarda samtidigt.

Visa bifogad bild 65590
Och du tror på SAS kundtjänst om detta? Har precis skrivit i en annan tråd om senaste flygningen med SAS som bevisar det motsatta!
 
Toppen