Senaste nytt

Priority Boarding med SAS

På SK963 igår fungerade också Prio boarding väldigt bra. Tråkigt för mig som Diamond att det var strikt Business först. Därefter fick Diamond, Gold och PLUS gå ombord. En person med statuskort (uppfattade inte om det var guld eller diamant) blev avvisad då han försökte gå ombord vid Businessboarding.
Exakt samma på SK903 igår, Business först, sedan staus och plus och ett par som blev nekade trots bonuskort.
 

toer00

Medlem
På SK963 igår fungerade också Prio boarding väldigt bra. Tråkigt för mig som Diamond att det var strikt Business först. Därefter fick Diamond, Gold och PLUS gå ombord. En person med statuskort (uppfattade inte om det var guld eller diamant) blev avvisad då han försökte gå ombord vid Businessboarding.

Ha...
Alltid betalande Business/Plus först sedan diamant/guld...
 

Agö

Medlem
Ja, så bör det vara tycker jag, även som diamond. Reser man i Business/Plus ska man få gå före Statuskortinnehavare. Iallafall som Business på longhaul och Plus på shorthaul. Plus på longhaul tycker jag nog inte ska smälla högre än EBP/D/G...
Klockren sammanfattning. Så borde det vara.
 

seat56f

Medlem
På longhaul kan man ju argumentera för att EBG/D/P i Plus/Go gott kan få gå samtidigt som Business, de viker ändå åt andra hållet efter dörren och kommer inte att fördröja boardingprocessen nämnvärt - tvärtom utnyttjar man hela boardingtiden till att fylla på i Go så planet kan gå i tid = win-win (om man inte vill optimera på tid för pre-flight-skumpa).
 

Hachans

Medlem
Jag lämnar denna bild här, den talar för sig själv för hur det fungerar idag...

Alla står i priokön...
IMG_4676.JPG
 

palmen

Moderator
Vad menar du med A 3 Guld och vad ger det för genväg? @Nystrom


Skickat från min iPhone med Tapatalk
A3 är IATA förkortning för Aegean, grekiska flygbolaget där det är relativt enkelt att skaffa ett guldkort.
Vill du läsa mer om bolaget finns det en väldigt lång tråd om det
http://www.businessclass.se/forum/threads/aegean-miles-bonus-intjäningsfrågor-tråden.1714/

Vet itne var ifrån du behöver läsa men de sista sidorna kan nog vara lämpligt.
 
Toppen