Senaste nytt

Priority Boarding med SAS

Agö

Medlem
Har vi någon sorts förteckning över vilka passagerare som möter kriterierna för A, B, C och så vidare?
 
På SK963 igår fungerade också Prio boarding väldigt bra. Tråkigt för mig som Diamond att det var strikt Business först. Därefter fick Diamond, Gold och PLUS gå ombord. En person med statuskort (uppfattade inte om det var guld eller diamant) blev avvisad då han försökte gå ombord vid Businessboarding.
 

Agö

Medlem
De kan ju dock också få A så det är inte uteslutet.
Ja, skulle lagt till "de enda" som har A. United kör iofs pre-boarding för dessa.

Pre-boarding is available to these customers
  1. Unaccompanied minors
  2. Customers with disabilities
  3. Uniformed members of the U.S. military
  4. Families traveling with children age two and younger
  5. United Global Services® members
Group 1
  • Premier 1K®
  • Premier® Platinum
  • Premium cabins: United PolarisSM first class, United Polaris business class, United First® and United Business®
Group 2
  • Premier Gold
  • Star AllianceSM Gold
  • Premier Silver
  • Star Alliance Silver
  • Customers who have purchased Premier Access
  • United MileagePlus Explorer, Club, Presidential PlusSM and Awards Cardmembers
Groups 3 – 5
  • Economy Plus®
  • United Economy®
  • Basic Economy*
Group 5 may not be applicable to United Express® flights.
 

palmen

Moderator
Ja, skulle lagt till "de enda" som har A. United kör iofs pre-boarding för dessa.

Pre-boarding is available to these customers
  1. Unaccompanied minors
  2. Customers with disabilities
  3. Uniformed members of the U.S. military
  4. Families traveling with children age two and younger
  5. United Global Services® members
Group 1
  • Premier 1K®
  • Premier® Platinum
  • Premium cabins: United PolarisSM first class, United Polaris business class, United First® and United Business®
Group 2
  • Premier Gold
  • Star AllianceSM Gold
  • Premier Silver
  • Star Alliance Silver
  • Customers who have purchased Premier Access
  • United MileagePlus Explorer, Club, Presidential PlusSM and Awards Cardmembers
Groups 3 – 5
  • Economy Plus®
  • United Economy®
  • Basic Economy*
Group 5 may not be applicable to United Express® flights.
Grupp 3 brukar vara fönster, 4 mitten och 5 gång på United (om man nu inte är fler i samma bokning då får man samma antar jag).
 

Andreas.Net

Medlem
I söndags när jag flög från CPH -> GOT så funkade prioboarding utmärkt, de ropade ut som vanligt att de som reser i sas plus samt diamant och guldkorts innehavare fick borda först, dock brukar det normalt sett aldrig hålla detta strikt, den här gången så var det som det skall vara, alla fick scanna sina boardingkort och endast de som reste i plus eller de med status blev ombordsläppta, han som gick framför mig blev faktiskt nekad då han inte uppfyllde kriterierna, det värmde :)
 
Toppen