Priority boarding för British Airways Bronze

Diskussion i 'British Airways, Executive Club' startad av karho, 9 Oktober 2013.

1. karho

karho Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det står på ba.com att man nu som Bronze har tillgång till prio boarding, vilket också var fallet är jag flög hem från London tidigare i veckan (stod Gold, Silver, Bronze på skylten). Men på utresan från Arlanda stod bara "Gold, Silver" på skylten till prio boarding (plus CW, First etc såklart).

Någon som vet vad som gäller, är det skillnad på LHR och övriga flygplatser?

2. erhel

erhel Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det ska gälla alla flygplatser. Troligt är att man kanske inte är lika snabb på att byta skyltar etc. på outstations kontra Heathrow.

3. Concorde

Concorde Founding Member

Land:
    Sverige Sverige
    Det där är något som British Airways har klantat till då beskeden är olika.
    Precis som du skriver står det på hemsidan att Bronze har Priority Boarding... men senast igår från LHR så ropades endast Gold och Silver ut till Fast Track boarding. På ARN står det endast Gold på skylten som du säger. Minst Silver skall också ha tillgång, men även Bronze om man får tro hemsidan. Dags att lyfta med British Airways lokalt tror jag.

För long-haul spelar boarding mindre roll då stora planen klarar att svälja hand-bagaget, men på korta flighter som LHR-ARN är det mycket värt att komma ombord tidigt då det snabbt blir fullt i hyllorna.

4. karho

karho Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hej, ok då var det som jag misstänkte, lite snurrigt.

Förtydligande från mitt håll vad som stod på skyltarna tidigare i veckan:
    På LHR: Guld/Silver/Brons
    ARN: Guld/Silver

5. erhel

erhel Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag tycker att det känns som en ojämn applicering av denna förändring. Ett typiskt fall av en förändring där informationen inte har sipprat ut ordentligt. Precis som karho säger så har jag också sett att skyltarna på LHR numera anger Guld/Silver/Brons. Men när det kommer till ARN var det inte länge sen (tror jag) som det ens började stå Guld/Silver, så om det tar lika lång tid för Brons att tillkomma kanske det sker om ett par år eller liknande.

6. Citat från en annan tråd:
    Ja, det gäller även för det här fallet.

7. karho

karho Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag testar att slänga iväg ett mail till British Airways och frågar när/om skyltarna ska uppdateras på outstations. Återkommer om/när jag får något svar.

8. sodaboy

sodaboy Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Sist jag flög från ARN (förra veckan)så stod det även Bronze. Kollade eftersom jag är Bronze förnärvarande.

9. karho

karho Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Spännande, då har de både gamla och nya skyltar på ARN :) Flög i fredags här.

Last edited: 9 Oktober 2013
  10. karho

karho Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Vid incheckningen har de uppdaterat skyltarna på ARN, står numera Guld, Silver, Brons. Ska strax kolla boardingskylten också.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!