Prioriterar Thai Airways Köpenhamn framför Stockholm?

Diskussion i 'Star Alliance' startad av HansO, 22 Oktober 2012.

1. HansO

HansO Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Thai Airways ARN eller CPH

Är det fler än jag som har uppfattningen att Thai prioriterar CPH ?

Har de senaste tiden uppmärksammat att man nästan var och varannan dag kör men plan som har betydligt nyare inredning än de äldsta som alltid går på ARN.

Kollar man på hemsidan för respektive land så ligger den Danska ljusår före den Svenska ?

Någon som har en förklaring till varför det är på detta viset ??

2. 090034208

090034208 Medlem

Land:
    Finland Finland
    Håller fullständigt med dig! Har själv en resa i Premium i november och håller koll på flightradar vilka kärror som går på CPH/ARN. Nu är dom bara 3 st kärror i trafik som ej har den uppgraderade kabinen och dom kör i princip bara på Skandinavien samt inrikes i Thailand. Vintertidtabellen kör igång nästa vecka och då visar det åtminstone den nyare kabinen på BKK rutterna men den äldre på nonstop rutten ARN/CPH-HKT som inleds v.44.
    Varför CPH oftare har den nyare kan man väl bara spekulera i men mera affärsresenärer kanske?
    Borde inte HS-TGZ börja vara klar, varit inne på retrofit sedan juli?

3. Alx

Alx Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Rent spontant tror jag att det är den fullständiga avsaknaden av konkurrens från ARN som är orsaken. Man fyller planet ändå helt enkelt.

4. Roger J

Roger J Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Exakt, på CPH är det konkurrens.

5. CaptainM

CaptainM Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Personligen har jag inget emot denna prioritering från TG. :cool:

1 person likes this.
  6. Alf

Alf Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det har jag eftersom jag är inbokad till HKT melan jul och nyår. Det hade varit trevligt att åka i ett lite frächare plan.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!