Senaste nytt

Priobaggage kommer sist på Arlanda men inte i resten av världen. Rapportera!

jag har gett upp hoppet om att detta ska funka inom Norden och delvis även Europa..9 av 10 gånger kommer mitt prio taggat bagage oftast i slutet av alla andra bagage..en gång stod jag av en händelse brevid en person från SAS där jag mumlade " nu ska vi se om prio bagaget kommer sist el näst sist " varvid han frågade om det är ofta detta händer osv...

Mailat, twittrat och fejjan med SAS om detta under dom senaste 4-5 åren utan resultat..
Waste of time verkar det som
 

PYRZ

Medlem
Ok för att man som SAS-kund har blivit luttrad, men borde inte SAS ha lite mer respekt för andra bolags kunder som de samarbetar med i *A och speciellt för kunder som ligger på högsta lojalitetsnivån? .

Jag vet inte om jag håller med om detta. OM det är några kunder SAS borde ha koll på och respekt för, så borde det vara deras egna kunder med EBG först.

Jag tycker dock generellt att om det står "priority" så borde det funka, för alla. Annars är det ju ingen ide med dessa taggar. För mig har det funkat 95% procent av fallen när jag har rest i Asien, USA, t o m Latin Amerika. Så, visserligen så går det om man vill.
 

Dr. Miles

Expert
Två gånger fick jag mitt bagage bland de första på bandet, det var under sommaren (förmodligen av en prao) och när jag inte hade någon priority tag... :eek:
 

sungtae

Medlem
Jag vet inte om jag håller med om detta. OM det är några kunder SAS borde ha koll på och respekt för, så borde det vara deras egna kunder med EBG först.

Absolut, men som frekvent SAS-kund är ju känslan att det inte funkar och att man ska bli positivt överraskad av en förväntad tjänst är ju inte direkt som det står i Kvalitetslitteraturen. Men andra bolags kunder om de skickar vidare kritik hamnar sannolikt där de har sin status tex LH som i sin tur borde kunna trycka på SAS där man då tycker att SAS borde lyssna.
 

Randy Marsh

Medlem
Fungerade för mig (och andra) sist jag var på ARN, den 22 december 2012. De 6 - 7 första väskorna hade prio-tag, men jag vet ju inte om det kom några fler senare eftersom jag inte hade någon större lust att stå kvar där och vänta bara för sakens skull.

Needless to say så funkade det naturligtvis inte när jag kom hem till BGO igen ett par dagar senare...
 

Agö

Medlem
Jag har vid flera tillfällen sett hur de prio-taggade väskorna kommer sist på LLA. ...tror vissa bagagelastare har som inställning att lägga prio-väskor sist av ren jante-princip.

Reagerade också på detta i LLA strax innan jul. Sist på bandet, mitt bagage med priotagg. Hahaha!
 

mry

Medlem
I LLA kan jag väl generellt säga att det aldrig fungerar iaf. Det kan ju vara sättet de lastar av bagage och så i Luleå som gör det.

Verkar som att prio taggarna lastas på sist på ARN och alltså lastas av först i Luleå och hamnar då längst bak när de lastar av väskorna så kommer då väskan lastad längst in i planet först på bandet. Är detta en tankegroda om medför detta och de borde lasta på dem längst in på ARN för att det ska fungera på LLA?
 
Toppen