Senaste nytt

Priobaggage kommer sist på Arlanda men inte i resten av världen. Rapportera!

Senator

Moderator
SK904 torsdag morgon, föredömligt exempel. Chockad!

Inom 5min från att vi hade anlänt bagageband 6 via passkontrollen vid F-pieren kom alla priotaggade väskor. Våra 4 kolli bland de 10 första. Snabbare på Arlanda än Newark där vi väntade en evighet. Snabbare än American i Miami. Men United på LGA var toksnabba. Vi hann ett toabesök på vägen och väskorna väntade när vi kom ner :)
 

Lagerman

Medlem
Landade från Singapore (via Moskva) igår förmiddag... Förberedde mitt resesällskap på att det skulle bli en lång (!!!!!) väntan. MEN, Plötsligt hander det. Hade précis kommit igenom passkontrollen efter promendaden genom F-piren och då kommer de priotaggade väskorna för hela sällskapet prydligt först på bandet! Måste varit max 10 min från ankomst till gate. Något har uppenbarligen hänt/förändrats på ARN!
 

Jönsson

Medlem
Landade från Singapore (via Moskva) igår förmiddag... Förberedde mitt resesällskap på att det skulle bli en lång (!!!!!) väntan. MEN, Plötsligt hander det. Hade précis kommit igenom passkontrollen efter promendaden genom F-piren och då kommer de priotaggade väskorna för hela sällskapet prydligt först på bandet! Måste varit max 10 min från ankomst till gate. Något har uppenbarligen hänt/förändrats på ARN!
De senaste två gångerna på Arlanda har mitt bagage kommit ut först.
 
Förra veckan kom våra priobagage ut bland de första på ARN. Men, priotaggarna hade avlägsnats - jag såg när de sattes dit i Luxemburg, men när vi var framme saknades den på alla tre väskorna. De kom bland de tio första, samtliga utan priotag.
Misstänker att någon slet bort dem av ilska/jante, vilket måste förvirrat nästa bagagelastare som då inte visste vilka bagage som skulle hamna sist. :eek:
Ena guldbagagetaggen var också halvt avbiten.
 

adhoc76

Medlem
Mycket överraskande vid ankomst från Zürich i torsdags. Bagaget priotaggat i Tampa. Omlastat i Chicago och i Zürich. Ca 10 min väntan på Arlanda och sen kom bagaget bland det fem första väskorna! Positivt trendbrott?
 

MTheC

Medlem
Ankomst från Frankfurt sen kväll i helgen, första priobaggage kommer i alla fall efter ca 50-60 andra väskor snurrat på bandet i ca 10 min. Som tur är var det i alla fall våra väskor. Vet inte hur mycket mer baggage det var som kom efter då jag inte stod kvar och väntade :)
 

palmen

Moderator
Lite kul titel på tråden och att ALLA på den här sidan vittnar om motsatsen. :)
Du får nog läsa om tråden i så fall, finns väldigt många som rapporterar om att prio bagage inte fungerar som det ska.
I många andra länder så kommer det alltid först utan några undantag. I Stockholm har det varit väldigt mycket lotto om detta tidigare och där verkar man inte tagit hänsyn till det alls, men det har helt klart blivit mycket bättre på sistone. Jag fick mina väskor först i söndags när vi väl väntat 30 minuter, gången innan jag had eväskor så kom de ut långt efter första icke priotaggade bagaget så där var jag bland de sista att få bagage.
 

MTheC

Medlem
Du får nog läsa om tråden i så fall, finns väldigt många som rapporterar om att prio bagage inte fungerar som det ska.
I många andra länder så kommer det alltid först utan några undantag. I Stockholm har det varit väldigt mycket lotto om detta tidigare och där verkar man inte tagit hänsyn till det alls, men det har helt klart blivit mycket bättre på sistone. Jag fick mina väskor först i söndags när vi väl väntat 30 minuter, gången innan jag had eväskor så kom de ut långt efter första icke priotaggade bagaget så där var jag bland de sista att få bagage.
+1 på detta, Arlanda är dåliga men också generellt långsamma (även i de fall priobaggaget kommer först). I Helsingfors är de imponerande, där är baggaget nästan alltid redan på bandet när man kommer ner (även om det bara tagit någon minut att gå ner).
 

sandek

Medlem
Du får nog läsa om tråden i så fall, finns väldigt många som rapporterar om att prio bagage inte fungerar som det ska.
I många andra länder så kommer det alltid först utan några undantag. I Stockholm har det varit väldigt mycket lotto om detta tidigare och där verkar man inte tagit hänsyn till det alls, men det har helt klart blivit mycket bättre på sistone. Jag fick mina väskor först i söndags när vi väl väntat 30 minuter, gången innan jag had eväskor så kom de ut långt efter första icke priotaggade bagaget så där var jag bland de sista att få bagage.
Du får nog läsa om min kommentar ;)
 
Toppen