Senaste nytt

Priceline eller Booking.com Mistake Fare hantering?

Avgeek

Medlem
Hmmm...
Har oftast använt booking.com när jag inte hittat IHG? (Holyday inn-gruppen), BW eller Hilton hotell vilka jag då bokar direkt.
Hittills inga problem men inläggen ovan gör mig osäker.
Vilken/vilka hotellbokningssidor är seriösast?
Oavsett vad kan du förvänta dig att när du har en mellanhand, vare sig det är en hotellsida som hotels.com eller en resebyrå som Travelstart.se, så hanteras situationen mycket sämre än om du bokat direkt
 

ulagun

Medlem
Om du menar utanför hotellens egna så skulle jag säga "ingen".
Svar som förväntat!
Allvarligt, har känt en viss trygghet när vi bokat små udda (privatägda) hotell på udda platser med sen ankomst genom t.ex booking.com.
Är det tryggt att boka direkt på mindre "boutiqe"hotell. Speciellt om de dragit boendekostnaden på kortet i förskott.
 

agehall

Medlem
Är det tryggt att boka direkt på mindre "boutiqe"hotell. Speciellt om de dragit boendekostnaden på kortet i förskott.
Det skulle jag nog säga. Givetvis måste sunt förnuft råda och man får göra lite research, men jag har svårt att se att ett mindre boutiqe-hotell skulle försöka blåsa någon. Det skulle kosta dem så otroligt mycket i längden att få dålig cred online.
 

ulagun

Medlem
Det skulle jag nog säga. Givetvis måste sunt förnuft råda och man får göra lite research, men jag har svårt att se att ett mindre boutiqe-hotell skulle försöka blåsa någon. Det skulle kosta dem så otroligt mycket i längden att få dålig cred online.
One lives, one learns....
Drar slutsatsen att gå in på booking.com och liknande kolla utbud, priser m.m.
Därefter kontakta hotellet direkt via deras egen hemsida.
 

agehall

Medlem
Drar slutsatsen att gå in på booking.com och liknande kolla utbud, priser m.m.
Därefter kontakta hotellet direkt via deras egen hemsida.
Japp! Till det är både booking.com och hotels.com bra.

Sedan finns det extremfall - en gång råkade jag ut för att Radisson Sandton i JNB skulle ha typ 12k SEK för ett vanligt rum medan hotels.com skulle ha 6k SEK för ett business rum. Då är det svårt att motivera att inte köpa via hotels.com. Men hade det rört sig om 10% så hade jag inte gjort det.
 

Dr. Miles

Expert
One lives, one learns....
Drar slutsatsen att gå in på booking.com och liknande kolla utbud, priser m.m.
Därefter kontakta hotellet direkt via deras egen hemsida.
Problemet är att många hotell i Asien ger inte rabatt när man kontaktar dem direkt.
Priset kan skilja markant mellan direktbokning och via resebyrå/hotellbokningssajt.
 

Juraj

Medlem
För min del har jag varit rätt så nöjd med booking.com. Som redan sagts så känns det som extra security när det gäller skumma platser och hotell. Sedan har jag nyss råkat boka fel datum och det gick inte att om- eller avboka enligt reglerna. Men ett mejl till kundtjänsten och så var detta löst. Ber om ursäkt för att jag hedrade mellanhanden och för att jag använde mig av en anekdot i argumenteringen, har sett i andra trådar att det ibland kan väcka starka känslor.
 
Jag har gjort 100-tals bokningar via booking.com genom åren, men sedan jag blev medlem i Club Carlson så bokar jag direkt via dem. Som flera redan har påpekat så är booking mfl bra för att söka men kassa på att supporta när de blir problem. Har flera personliga erfarenheter sista året. Ikväll bokade jag direkt med ett Radisson hotell i Malmö, och när jag checkade in i eftermiddags fick jag en uppgradering till "business suite" utan kostnad och när jag kom tillbaka för en timme sedan så ligger en handskriven lapp och choklad på rummet. Har ALDRIG hänt tidigare. För övrigt exakt samma pris på booking som direkt med hotellet. Kanske beror på en effekt av mitt surfande på forumet; gjorde en statusmatch för en tid sedan och fick ett Gold Elite kort. Verkar betala sig.
 
Toppen