Presentkort på flygbiljetter?

Diskussion i 'Flygbiljetter' startad av Marric, 24 Augusti 2016.

1. Marric

Marric Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Lite osäker på var jag skulle lägga denna.
    Men eftersom jag och fästmön ska ha gemensam fest hade vi tänkt önska oss flygbiljetter i present (har redan allt till hemmet och får inte plats med mer i vår lilla bonning).
    Däremot verkar det inte som några flygbolag/allianser erbjuder presentkort?

Någon som kan tänka sig en lösning där vi vill att olika personer kan ge oss en present som bidrar till vår resa?

Jag hade gärna tagit emot pengar bara men min släkt tycker det är tråkigt och önskar vi oss det kommer det bara resultera i att vi får massa onödigt skit till lägenheten istället.

Ticket har presentkort. Men då är vi fast med att boka via dem. Och går det att betala med många olika presentkort i samma bokning?

Alla förslag/lösningar uppskattas!

Gus gillar detta.
  2. SNIFF

SNIFF Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Skulle inte vilja boka med specifik resebyrå. Jag ser inte skillnaden på att ge presentkort vs. reda pengar, om man nu ogillar fysiska pengar som present? Jag skulle passa mig för att ha multipla presentkort, vet att många ställen i olika branscher inte hanterar det, speciellt på "onlineshops".

Lägg upp en crowdfunding där alla buden syns så får släkten tävla med varandra i att ge mest. ;)

3. LMR

LMR Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Norwegian har detta. Fick några när jag fyllde år sist.
    Gick alldeles utmärkt att boka resor av dessa sen

4. LMR

LMR Medlem

Land:
    Sverige Sverige
  5. RickardG

RickardG Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    De kan väl köpa EuroBonus-poäng till dig. Kostar 20(?) öre styck, och har du en Amex 2-4-1 liggandes kan du få mycket resa för poängen. Då får du dessutom 5 års giltighet på ditt "presentkort" och kan använda inom hela star alliance.

taxvalp gillar detta.
  6. Marric

Marric Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hehe kul förslag! Tanken med presentkort också för att vissa i släkten ej handlar online och då kunde de gå in i affär och köpa det. Så skulle jag berätta att jag kör en crowdfunding skulle de nog titta väldigt undrande på mig.

Bra tips men låser oss tyvärr till Norwegian..

Har ingen voucher i sikte kommande åren iaf.

Gus gillar detta.
  7. Thornado

Thornado Medlem

flygstolen.se verkar sälja presentkort:
    Presentkort, en present som skapar minnen för livet

Går dessutom att köpa hos ATG-ombud, så funkar även för de i släkten som vill köpa i fysisk butik. Bäst vore ju fortfarande att få pengar så att ni kan boka direkt hos flygbolaget, men annars kanske detta är ett rimligt alternativ.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!