Senaste nytt

Prepaid SIM & WiFi utomlands tråd

Vi kommer ha knappt ett dygn i Seoul, sedan är vi i Japan från den 15-22/4 (Osaka, Kyoto och Tokyo).
Något bättre alternativ som ni rekommenderar som skulle kunna fungera redan i Seoul?

Har inte testat än, men vi ska göra en omvänd Seoul-Japantur i slutet av mars. Har beställt detta:
DTAC TELENOR DATA 10 DAY MAX 4GB UNLIMITED PREPAID SIM CARD ROAM ASIA USA EU AUS 8858725157194 | eBay

Vad jag förstår så ska det även fungera i Sverige, så man kan ju prova att aktivera det dagen innan man åker och se om det verkar fungera. Annars blir det väl en wifi-puck.
 

Maja

Medlem
Har inte testat än, men vi ska göra en omvänd Seoul-Japantur i slutet av mars. Har beställt detta:
DTAC TELENOR DATA 10 DAY MAX 4GB UNLIMITED PREPAID SIM CARD ROAM ASIA USA EU AUS 8858725157194 | eBay

Vad jag förstår så ska det även fungera i Sverige, så man kan ju prova att aktivera det dagen innan man åker och se om det verkar fungera. Annars blir det väl en wifi-puck.
Tyvärr gränsfall om detta packet hinner fram till mig innan vi ska åka om man ser på den beräknade leveranstiden. Får titta på gratisalternativet som @DrKlas tipsade om.
 
Tyvärr gränsfall om detta packet hinner fram till mig innan vi ska åka om man ser på den beräknade leveranstiden. Får titta på gratisalternativet som @DrKlas tipsade om.
Tror inte du ska oroa dej för det. Jag fick min inom 14 dagar, det hade jag inte förväntat mej. (nu är mitt problem att jag inte vet var jag lagt det!) :eek::oops:
 

FredrikW

Medlem
@FredrikW Vad var det för problem de hade med det Japanska SIM-kortet?

Wifi-pucken fungerade annars bra för er alla i familjen?

Andra tips som är billigare men ändå stabila för Japan förutom Japan-wireless som redan tipsats om?

Jag vet inte riktigt detaljerna, förutom att de köpte ett men aldrig fick det att fungera i sina svenska telefoner. (Detta behöver såklart inte betyda att det är krångligt för andra :))
Vi hittade även andra som var lite billigare i pris, men då vi gärna ville ha tillgång direkt på flygplatsen samt inte bodde på något hotell (hyrde AirBnB) där det fanns utlämning så valde vi det. Och med en fem- och en sju-åring mitt under brinnande julkalendern så var det bra med fri data och bra hastighet för att kunna streama barnprogram etc.

Hoppas ni hittar en bra lösning.
 

Dr. Miles

Expert
Jag vet inte riktigt detaljerna, förutom att de köpte ett men aldrig fick det att fungera i sina svenska telefoner. (Detta behöver såklart inte betyda att det är krångligt för andra :))
Vi hittade även andra som var lite billigare i pris, men då vi gärna ville ha tillgång direkt på flygplatsen samt inte bodde på något hotell (hyrde AirBnB) där det fanns utlämning så valde vi det. Och med en fem- och en sju-åring mitt under brinnande julkalendern så var det bra med fri data och bra hastighet för att kunna streama barnprogram etc.

Hoppas ni hittar en bra lösning.
Jag använder inte prepaid data SIM kort i Japan längre men när jag använde dem, så hade jag problem med internetanslutning.
Orsaken var så kallad "Cell standby".
Det gick att lösa detta problem genom att välja ett SIM kort som hade SMS stöd.

De prepaid data SIM korten som jag köpte i Hong Kong hade aldrig detta problem, så det kan också vara en lösning.
 

Voyageur

Medlem
Liten update på prepaid i Australien. Väldigt enkelt och extremt billigt är ordet. Blev Vodafine för min del, de har en hel del olika paket men för 20$AUD fick jag simkort+17Gb data+23Gb extra data+1000 samtal inom landet. Hur de får det att gå ihop prismädsigt vet jag inte, men jag tackar
 

Maja

Medlem
Jag använder inte prepaid data SIM kort i Japan längre men när jag använde dem, så hade jag problem med internetanslutning.
Orsaken var så kallad "Cell standby".
Det gick att lösa detta problem genom att välja ett SIM kort som hade SMS stöd.

De prepaid data SIM korten som jag köpte i Hong Kong hade aldrig detta problem, så det kan också vara en lösning.
Ouch, det låter inte som om deras SIM kort med prepaid data är någon hit. Kanske helt enkelt får satsa på en WIFI puck i stället ändå fast de är dyrare.
 

mtlmr

Medlem
SMS-stöd som i stöd att skicka SMS-textmeddelanden?

Jag hade samma problem i Panama - telefonen verkar skicka lite system-sms för att registrera kortet på nätet. Som jag förstod det.

Jag använder inte prepaid data SIM kort i Japan längre men när jag använde dem, så hade jag problem med internetanslutning.
Orsaken var så kallad "Cell standby".
Det gick att lösa detta problem genom att välja ett SIM kort som hade SMS stöd.

De prepaid data SIM korten som jag köpte i Hong Kong hade aldrig detta problem, så det kan också vara en lösning.
 

Rebel

Medlem
Vad är bästa sättet för att få internet i Kina för en vecka??
Det finns nga förslag i tråden men det är ganska gamla inlägg.
 

gneken

Medlem
Vad är bästa sättet för att få internet i Kina för en vecka??
Det finns nga förslag i tråden men det är ganska gamla inlägg.
ExpressVPN funkade bra för mig i Kina.
Freedome VPN funkade också, men kan bli blickar då och då.

Jag köpte ett simkort med 4gb surf om jag minns rätt på flygplatsen. Skum snubbe som tog bild med sin mobil på mitt pass.
 
Toppen