Senaste nytt

Prepaid SIM & WiFi utomlands tråd

Dr. Miles

Expert
Thailand

Dtac

Unlimited internet at 1Mbps 7 Days
Pris: 100 THB för 7 dagar (inkl. SIM kort)
Hastighet: upp till 1 Mbps
Surfmängd: obegränsad

Unlimited internet at 4Mbps 7 Days
Pris: 150 THB för 7 dagar (inkl. SIM kort)
Hastighet: upp till 4 Mbps
Surfmängd: obegränsad
Unlimited Internet with No Speed Drop | dtac


Dessa datapaket (inkl. SIM kort) säljs inte på Dtacs butik som finns på Bangkok Suvarnabhumi flygplats (BKK) utrikes ankomsthallen, men det säljs på en kiosk som finns efter spärren av Airport Link station (man måste ha biljett).
Jag kan bekräfta att man kan använda tethering på detta SIM kort.
 

MrDollar

Medlem
Vilka prepaid är det som gäller i usa nu? Funderar på att ta med mig min gamla iphone 6s+ och köra typ som gps/google när jag åker i november.
 

MrDollar

Medlem
Kolla vad din svenska operatör kan ge dig för pris - Telia har tex Vecka Världen som är rätt smidigt.
Har Telenor via företaget på gammalt avtal vilket ger mig 1gb / vecka utomlands... Känns som det tar slut på 2 dygn. Många andra fördelar dock med den dealen som man inte vill ge upp. Tex fri full 4g data utan volymspärr inom Sverige
 

Dr. Miles

Expert
GlocalMe G2 Portable Free Roaming WiFi hotspot
GlocalMe - International data roaming solution

En mobilrouter med SIM kort kostar 159 USD på Amazon.com
Amazon.com: GlocalMe G2 World's First 4G Global Mobile Wi-Fi Hotspot Featured Free Roaming, Advanced Smart UI & Worldwide Sim-Free Internet Access-Gold: Cell Phones & Accessories

Tariff:
  • Pay as you go: 0,05 EUR per 1 MB oavsett land*
  • 1 GB datapaket worldwide* under 365 dagar: 29,90 EUR
Det finns också områdesspecifikt datapaket, t ex:
  • 2 GB datapaket Kina/Hong Kong under 30 dagar: 13,90 EUR
  • 1 GB datapaket Japan/Sydkorea under 365 dagar: 15,00 EUR
  • 1 GB datapaket Sydostasien under 365 dagar: 12,00 EUR

*Där GlocalMe har täckning.

Täckning: GlocalMe
Visa bifogad bild 51551
Jag köpte Glocalme G1 i USA när jag var där i fjol.
Det kostade 69 USD inkl. 2 GB surf under ett år i många länder i världen.

Jag trodde att de hade inte roaming i Kina därför Great Firewall skulle appliceras men så var det inte fallet.
Jag surfar via Glocalme G1 i Kina och det var inga problem att använda Gmail, Google Maps och chatappar som Viber.

Den passar perfekt som idag när jag är i ett land för transit så slipper jag att köpa ett lokalt SIM kort bara för en dag.
 

DOEL

Medlem
Vilka prepaid är det som gäller i usa nu? Funderar på att ta med mig min gamla iphone 6s+ och köra typ som gps/google när jag åker i november.
Länge sen du skrev, men jag kör T-mobiles 3 veckors tourist plan just nu, kostade 30 dollar (+10 gb anslutningsavgift) och 2 gb i 4g hastighet surf, 1000 min samtal (dock ej utanför usa) fria sms (funkar till sambons svenska nr också). Än så länge funkat bra med min svenska mobil. Vet dock inte hur täckningen är ifall man är på mera "remote" platser.
 

henke12

Medlem
Ska till USA 2v över nyår nu.
Flyger in till New York/EWR för att sedan 3,5h senare flyga till Fort Lauderdale.

Finns det någon T-mobile-affär som man kan köpa holiday-kort på Newark?
Vill minnas att de har något kort för 30USD..
 

jonten

Medlem
Ska till USA 2v över nyår nu.
Flyger in till New York/EWR för att sedan 3,5h senare flyga till Fort Lauderdale.

Finns det någon T-mobile-affär som man kan köpa holiday-kort på Newark?
Vill minnas att de har något kort för 30USD..
Kör med AT&T istället, jag tycker deras täckning är betydligt bättre. Jag brukar betala runt 40-60 dollar för tel/SMS/data i "fina butiken"
Det slutar fungera när du kört tomt, och kan laddas på online.
 

Dr. Miles

Expert
Hong Kong & Kina:

Multi-Byte Hong Kong:

MB China & Hong Kong $250-2GB/365 days
MB China & Hong Kong $500-5GB/365 days

Pris:
  • 250 HKD för 2 GB under ett år inkl. SIM kort
  • 500 HKD för 5 GB under ett år inkl. SIM kort

Köpa till
  • 2 GB: 188 HKD per år (för 2 GB SIM)
  • 5 GB: 388 HKD per år (för 5 GB SIM)

Kortkommandot:
  • Vid aktivering: *126*99# (lur)
  • Kolla saldot: *126*# (lur)

Nätverk:
  • Hong Kong: CMHK (Chine Mobile Hong Kong) 4G FDD LTE, 2G Edge/3G
  • Kina: China Mobile 4G TDD LTE, 2G Edge/3G

OBS: I Kina använder man Chine Mobiles TDD-LTE 4G-nät, vilket inte stöds av gamla telefoner.
Om det är iPhone, iPhone 5s eller senare modell stödjer TDD-LTE.
 

ssh9721

Medlem
Kör med AT&T istället, jag tycker deras täckning är betydligt bättre. Jag brukar betala runt 40-60 dollar för tel/SMS/data i "fina butiken"
Det slutar fungera när du kört tomt, och kan laddas på online.

Är i USA just nu på en dryg treveckors resa, kör med AT&T som fungerar bra. Valde att köpa deras prepaid Unlimited för 65 dollar, då ingår minst 22 GB innan hastigheten stryps. Finns även 45 dollar för 6 GB och tror det var 35 dollar för 1 GB.

Tipset är att åka till en riktigt AT&T butik, ingen franchise, då kan de dessutom ordna med gratis SIM, vilket de annars tar 10 dollar för on top. Samt att de kan sätta upp autofill, vilket ger 5 dollar i rabatt på ovan priser och det kan enkelt stängas av via deras hemsida, samt att vi behövde flera nummer så vi satte upp det de kallar Multi-line, som gav ytterligare rabatter.

Kanske lite overkill för två veckor, men ville skriva allt på ett ställe. Tips är att innan kolla så frekvenserna AT&T använder stöds av telefonen, frugans Huawei Honor 8 fungerade det inte med, samt kolla det innan köp då det inte kan ångras efter betalning.
 
Toppen