Senaste nytt

Prepaid SIM & WiFi utomlands tråd

ekf

Medlem
Jag är på väg över havet och har ett zip sim kort. För att aktivera står det samsa US ZIP code till nr xx. Men jag förstår inte vilket som är den koden, är det det som står under streckkoden på kortet? Någon som använt det tidigare och vet?
ZIP code är postnumret, välj något valfritt, det spelar ingen större roll. Jag körde med den från adressen till första hotellet...
 

Johanna

Medlem
Tack, hade de inte hetat Zip sim hade jag kopplat. Ibland står det still. Hade aldrig listat ut det själv då jag var fast i namnet. Tack igen.
 

Johanna

Medlem
Tack, hade de inte hetat Zip sim hade jag kopplat. Ibland står det still. Hade aldrig listat ut det själv då jag var fast i namnet. Tack igen.
 

Dr. Miles

Expert
Thailand:

Det finns DTACs SIM kort automat vid ankomst på utrikesterminalen av Bangkok Suvarnabhumi flygplats.

SIM kort automat på BKK 01.jpg


Det finns två alternativ.

299 THB inkl.:
  • 2,5 GB surf under 7 dagar
  • 100 THB ringpott

599 THB inkl.:
  • 5 GB surf under 15 dagar
  • 100 THB ringpott

SIM kort automat på BKK 02.jpg


Man scannar sitt pass och betalar antingen med kontant eller med kreditkort (Visa/MasterCard).
Det brukar att vara lång kö för att köpa och registrera SIM kort på DTACs butiken på flygplatsen, kan det vara tidbesparing att använda automaten istället.
 

Dr. Miles

Expert
Hong Kong:

HUA LONG 4G ONE Year Prepaid Card
Mobile Solution | Shinetown Telecommunication Limited

Pris: 168 HKD
Giltighetstid: ett år
Ingår i paketet:
  • 1.000 minuters lokalsamtal
  • 2 GB surf i Hong Kong me LTE hastighet

Jag tipsade om detta till @Tommy.
Om man besöker Hong Kong flera gånger om året, kan det vara värt att skaffa sådant prepaid SIM kort.

Om man har förbrukat surfmängd som ingick i paketet, kan man köpa till surfpaket.
Det finns både årligt surfpaket och månatligt surfpaket.

Screenshot20161215 01 HK.png


Det går att köpa även på 7-Eleven i Hong Kong.
 

jerixon

Medlem
Ska till Japan i eftermiddag och undrar om det finns bågot smidigt datakort att köpa enkelt på terminal 1 Narita när man landar. Har dual SIM mobil och vill använda ett sim för surf under vistelsen :)
Behöver nog inte så mkt data utan blir mest google maps och whatsapp under 3 dagar.
Tack på förhand!
//Johan
 

agehall

Medlem
Ska till Japan i eftermiddag och undrar om det finns bågot smidigt datakort att köpa enkelt på terminal 1 Narita när man landar. Har dual SIM mobil och vill använda ett sim för surf under vistelsen :)
Behöver nog inte så mkt data utan blir mest google maps och whatsapp under 3 dagar.
Tack på förhand!
//Johan
Du vill nog istället ladda hem rätt app och sedan få tillgång till gratis WiFi genom att scanna ditt pass på flygplatsen. Tyvärr kommer jag inte ihåg vad appen heter nu, men om du söker lite lär du kunna hitta referenser till den.
 

m10

Medlem
Ska till Japan i eftermiddag och undrar om det finns bågot smidigt datakort att köpa enkelt på terminal 1 Narita när man landar.

Softbank har ett bås till vänster(?) när man kommer ut i ankomsthallen. Dom har datakort, wifi-routers och… sånt. Betalar per dag, och finns olika caps.
 
Toppen