Senaste nytt

Prepaid SIM & WiFi utomlands tråd

Martin Gren

Medlem
Vad har ni för tips om Nya Zeeland. Ska vara där ett par veckor i sommar. Telias Vecka Världen verkar ju inte gälla på Nya Zeeland.

Kan ju passa på att svara på min egen fråga. Skaffade ett pre-paid SIM från Vodafone laddat med bland annat 3GB data. Ligger en Vodafonebutik i ankomsthallen på Aucklands flygplats. Var snabbt gjort att fixa detta (de hjälpte gärna till att installera också, allt klart på under 3 minuter). Priset: 49NZD
 

Dr. Miles

Expert
Hej vad är bästa sättet för mobilinternet i Tyskland
Är det fortfarande Vodafone ifrån England ??
Ping Doktorn @Dr.Miles
Jag har haft Blau men som du vet, tyska företag är inte speciellt flexibla.

Günstige Handytarife: Blau hat, was Sie wünschen!

Jag hade Internet-Flat 5 GB option för 19,80 EUR per 30 dagar till mitt kontantkort men när surfkvoten var slut så kunde jag inte köpa till ytterligare surfkvot, utan jag fick vänta tills mina 30 dagars option avslutade.

De hade också dålig täckning på tåget.
Jag hade svårighet att surfa mellan Lübeck-Hamburg och Hamburg-Berlin.
 

Delayed

Medlem
Någon som vet om det går att roama samtal och sms i sverige med något thailändsk prepaid sim-kort?
Lite osäker på vad du menar med att rooma men om du menar att telefonen ska fungera (ringa/svara/skicka SMS/ta emot SMS) i Sverige med svensk operatör så går det. Jag har två kort från Total Access Communication Public Company Limited (dtac) | dtac som fungerar i Sverige. Jag har ingen aning om alla kort fungerar eller om jag haft tur med val av operatör/korttyp.
 

jtq

Medlem
Tack för ditt svar, med "roama" menade jag roaming i Sverige. Jag nyttjar online banktjänster i Thailand som kräver tvåstegsverifiering via sms och banken accepterar bara ett thailändskt nummer. Då vet jag att dtac fungerar.
 

Delayed

Medlem
Jag får gott om obegripliga reklam-SMS från Thailand när jag är i Sverige så jag kan inte föreställa mig att det är något problem att ta emot bank-SMS.
Var tvungen att testa. Skickade (är i Sverige) ett SMS från en thailändsk telefon till en annan thailändsk, alltså SIM-korten är thailändska Dtac, och det kom fram efter några sekunder.

Lite intressant är att en av telefonerna ansluter till "SWE 24" och den andra till "MobileS", men bägge verkar ha med Telenor att göra. Ingen aning om skillnaden betyder något och använder normalt inte lurarna i Sverige.
 
Toppen