Senaste nytt

Prepaid SIM kort som säljs på Los Angeles flygplats (LAX)

Dr. Miles

Expert
Jag var på Los Angeles flygplats (LAX) förra veckan och hade 4 timmars anslutningstid så undersökte jag lite om var man kan köpa Prepaid SIM kort på flygplatsen.


På affärer och växlingskontor i terminalerna (både på airside och på landside) säljs det tre sorters Prepaid SIM kort.
Ett från Ultra Mobile, ett från OneSimCard och ett från T-Mobile.
Prepaid SIM kort säljs även på Best Buy Express automat på airside.



OneSimCard International SIM Card
Pris: 55 USD
International Data SIM Card for 160 Global Countries - OneSimCard Data and Roam
Det var billigast (55 USD) men mest dyrast för surf (0,5 USD per MB).


Ultra Mobile:
Pris: 65 USD
Även om SIM kortet kostar 65 USD på flygplatsen, det är antagligen 29 USD per månads prisplan.
Monthly Plans | Ultra Mobile
Nätverk: Ultra Mobile använder T-Mobile US:s nätverk

Ultra Mobile 01.jpg

Ultra Mobile 02.jpg



T-Mobile:
Säljs på växlingskontoren.
Pris: 89-109 USD
Prepaid International Tourist Plan | Sign-up & Get Free SIM | T-Mobile
Priset varierade beroende på vilket växlingskontor det var.
Dyrast var på ankomsthallen på Tom Bradley terminal (Terminal B). Billigast var Terminal 5.
 

FF#1

Medlem
Testar här.
Vad ska man köpa för sim kort om man ska vara några veckor i USA och vill kunna ringa en del och Surfa mykcet?
Någon som har koll på vad som är bäst, behöver inte vara på flygplatsen utan "nere på stan" går bra.
 

palmen

Moderator
ser bra ut.
Hinner inte beställa ett sånt, vad finns det för andra lokala alternativ?
Man brukar kunna köpa T mobile, tidigare hade den ett "turist paket". Har för mig det kostade 30$ och man fick 3gb data samt samtal. Man måste dock besöka deras butiker. Har för mig vi diskuterat det här i forumet innan, se om du hittar det med en sökning
 

Dr. Miles

Expert
Man brukar kunna köpa T mobile, tidigare hade den ett "turist paket". Har för mig det kostade 30$ och man fick 3gb data samt samtal. Man måste dock besöka deras butiker. Har för mig vi diskuterat det här i forumet innan, se om du hittar det med en sökning
Ja, så var det när jag var i USA förra året.
Man måste gå till T mobiles butik för att aktivera SIM kortet.
 

Berglund

Medlem
T-Mobile erbjuder mycket riktigt ett turistpaket:
Prepaid International Tourist Plan | Sign-up & Get Free SIM | T-Mobile

Alternativet är att köpa deras "pay as you go" paket, $3 i månaden och du får behålla numret så länge du betalar. 30 minuter samtalstid ingår per månad, ytterligare minuter kostar $0.10 per minut. Datapaket kan köpas till, kostar $10 för 1 GB som är giltigt i 7 dygn.
Pay As You Go | T-Mobile

Pay as you go paketet är riktigt bra om man åker till USA ibland. Samma nummer, man kan hantera det via login på T mobiles sida och även betala med kreditkort för att se till att månadsavgiften blir betald. Då har du ett kort som fungerar, direkt, så fort du landar.
 

jonten

Medlem
T-Mobile har lite sämre täckning är min uppfattning, lite som Comviq för en del år sedan. Fungerar hyggligt i storstäder men utanför ofta bara 2G täckning. Jag har gått in på första bästa AT&T återförsäljare och köpt ett "kontantkort" med den surf jag behövt, har betalat runt 50 dollar.
Då ingår samtal och SMS också. Efter att ha kört både Zipsim, T-Mobile så kommer jag konstant hädanefter altid köra AT&T. Så mycket bättre, det får vara värt de 10 dollar mer som det kostar på en semester tripp.
 
Toppen