Senaste nytt

Premium Seating på United Airlines

Jacob

Medlem
Priset verkar variera med sträckan.
Flög EWR-ARN i natt, och betalade 99 USD för "uppgradering". Lite osäkert om det var värt det dock. (Beror kanske på hur lång man är iofs.)
Jag har åkt Economy Plus på United en handfull gånger och är ytterst tveksam till om jag skulle vilja kalla det en uppgradering. Man får marginellt mer benutrymme men i övrigt inget extra. 99 USD låter dyrt. Som sagt för bara ett fåtal år sedan fick man det alltid gratis som Star Alliance Guld, bokningsbart redan i förväg.
 

Cornelius

Medlem
United MileagePlus har ju fortfarande sin statusmatch-utmaning, där man kan statusmatchas om man har en icke-staralliance-status. Man får sin statusmatch under 90 dagar, med alla motsvarande statusförmåner (inkl. gratis uppgradering med united airlines).
 

David

Medlem
Erik Bernskiöld skrev:
Som UA status (Premiere och upp) får man fortfarande Economy Plus gratis.

Jag fick det gratis i höstas mellan NRT och TPE, vid incheckning (eller om det var efter snack med servicedisken i loungen, minns inte). Är inte UA*G utan CA*G. :)
 

Patrik

Medlem
Jag har åkt Economy Plus på United en handfull gånger och är ytterst tveksam till om jag skulle vilja kalla det en uppgradering. Man får marginellt mer benutrymme men i övrigt inget extra. 99 USD låter dyrt. Som sagt för bara ett fåtal år sedan fick man det alltid gratis som Star Alliance Guld, bokningsbart redan i förväg.

Det beror på hur lång/stor du är, 31" i economy mot 36" i premium economy tycker jag är värt pengarna.
 

tourist

Medlem
United MileagePlus har ju fortfarande sin statusmatch-utmaning, där man kan statusmatchas om man har en icke-staralliance-status. Man får sin statusmatch under 90 dagar, med alla motsvarande statusförmåner (inkl. gratis uppgradering med united airlines).

Nackdelen med det är väl att jag inte kan samla poäng/miles i mitt vanliga Star Alliance-program om jag ska ange mitt nya UA-konto med hög status (men utan miles) för att hamna på listan över folk som ska uppgraderas.

Jo, jag är medveten om FQTV/FQTS, och ja, det borde vara teoretiskt möjligt att byta program i gaten efter uppgraderingen, men båda lösningarna känns ju lite svajiga. Risken är ganska stor att det efter resan har hamnat ett antal hundra miles på UA-kontot som jag hade velat haft som baspoäng på EB-kontot.
 
Toppen