Senaste nytt

[Premium Economy] København-Auckland, via Hong Kong 14 900 kr med Cathay Pacific

Malu

Medlem
Premium Economy finns också till bra pris på många datum från Stockholm till Nya Zeeland/Australien.
Här är ett exempel ARN-AKL, något billigare än rubriken på denna tråd:

Skärmklipp_cx_pe.PNG
 

henrik l

Medlem
Premium Economy finns också till bra pris på många datum från Stockholm till Nya Zeeland/Australien.
Här är ett exempel ARN-AKL, något billigare än rubriken på denna tråd:

Grävde fram likanade priser från GOT. Ska ev på konferens till AKL i december. Kollade även via jobbets eminenta resebyrå-web, Via Egencia fd Via travel, vad hittade jag där. En economybiljett, som kostade ca 1000 kr minder än PE, businessalternativen hade väl dubbla priser jämfört med Mr Jet. Ska bli spännade och se vad dom kan erbjuda när jag ev ringer dem:rolleyes:
 

AABack2ARN

Medlem
Travellink är väl en del av opodo, medan MrJet är en del av Orbitz - och de två grupperna har defintivt bra priser hos Cathay. Är inte Egencia en del av Expedia? Och eftersom priserna finns hos Expedia borde de väl rimligtvis finnas hos Egencia också?
 

henrik l

Medlem
När jag tvingar expedia att söka på Cathay och PE kommer följande resultat (ska säga att jag sökt på samma datum hos bl a Mr Jet och fått de priser vi diskuterar):

Expedia.jpg
 

AABack2ARN

Medlem
Jag skulle kunna tänka mig att detta beror på att Expedia då man tvingar dem till en carrier inte kan hitta kombinationer med andra bolag (som är giltiga enligt routing). Detta i sin tur driver upp bokningsklasserna på alla flyg och priset till fantasinivåer.

Kunde du kolla på Expertflyer huruvida I-klass fanns på samtliga flyg med CX-nummer?
 

henrik l

Medlem
Kunde du kolla på Expertflyer huruvida I-klass fanns på samtliga flyg med CX-nummer?

På CX metall var det R-klass, som skall vara PE. SAS stod för GOT-LHR, Y, medan Air New Zeeland flög HKG-AKL, A-klass, men code-share med CX på tillbakavägen. Söker jag ex ARN, kan inte Expedia hitta något pris. ITA-Matrix får inte heller upp något vettigt pris i PE. Lärdomen är helt tydlig att man måste kolla runt på bokningssiterna.
 

AABack2ARN

Medlem
På Expedia verkar det bli något knas när man söker på Premium Economy. En businessbiljett med CX mellan Göteborg och Auckland kostar 9-17/12 24500SEK och en Premium Economybiljett kostar fantastiska 111587SEK

Och då "hetsar" Expedia användaren dessutom till köp genom att lägga upp följande text:

Strålande! Du valde ett av våra billigaste flyg. Boka nu så att du inte missar det här priset!

Skulle inte tro det va ;)

Jag skulle dock tro att Expedia i detta fall hittar det publicerade priset RRT mellan GOT-AKL som kostar 84754SEK + skatter och avgifter! I fallet med Business class är det ett ickepublicerat pris som hittas.

Söker jag på travellink är priset för Premium Economy nere i hanterbara 14775SEK och 24800SEK för Business.

Så det känns snarare som om det är något hos Expedia som triggar ett publicerat pris just vad avser Premium Economy med CX.
 
Last edited:

pep

Medlem
Du bør også prøve MrJet! Af en eller anden grund er MrJet ofte billigst i Premium economy og viser mange muligheder sml. med andre weg-agents. Jeg fandt flg. pris på MrJet.dk lige nu for 12,090 DKK for tur/retur GOT-AKL på omtrent dine datoer - og med KLM og LH som tilslutning til CX:

smidud.png
 
Last edited:
Toppen