Senaste nytt

Premiär för SAS nya mat- och dryckeskoncept

BusinessClass

Redaktör
Nu lanserar SAS ”New Nordic by SAS” med fokus på funktion, kvalitet, smak och design erbjuds varje resenär ett urval av nya smakupplevelser som baseras på fräscha, lokala råvaror och rena smaker, enligt ett pressmeddelande. Konceptet har premiär den 28 maj på SAS flygningar inrikes, inom Skandinavien och Europa. Konceptet har tagit fram av SAS…
 

palmen

Moderator
Ska bli kul att testa detta framöver, låter lovande utifrån den information man fick igår kväll från de ansvariga bakom konceptet.
 

palmen

Moderator
Kan man vänta sig Belgian Blue-biff på hemresan från BRU, och lokal-lagad Irish Stew på hemresan från DUB?
All mat lastas väl inte på outstations och någon gryta lär det väl inte bli i dessa papp-lådor skulle jag gissa på.
Men om mat lastas i grekland så kommer det vara från lokala producenter och troligtvis kommer maten vara inspirerad från Grekland.
 

Hachans

Medlem
Flög till Sveg än gång med något litet bolag och ännu mindre plan. De körde stenhårt på det där med lokalproducerat vilket på hemresan betydde nybakade kanelbullar och kaffe från något kondis i Sveg. Det var en trevlig upplevelse på ett annars väldigt otäck flygresa (mest jag som var ovan vid små plan).

Jag vet inte vad jag vill säga med den anokdoten riktigt. Finns ju potential för att det ska bli bra, men också obra på sina ställen. Tänker att det kanske blir billigare för SAS att inte flyga omkring med en massa mat utan lasta vad de hittar normalt och till lägst pris.
 

palmen

Moderator
Jag vet inte vad jag vill säga med den anokdoten riktigt. Finns ju potential för att det ska bli bra, men också obra på sina ställen. Tänker att det kanske blir billigare för SAS att inte flyga omkring med en massa mat utan lasta vad de hittar normalt och till lägst pris.
Nu är det dock så att de inte tar vad de hittar till lägst pris utan det är kvalité som är det viktiga.
Om man skulle gå på lägst pris skulle vi inte ha Ringi ombord tex.
 
Toppen