Senaste nytt

Premiär för SAS "Best Availability" och mer info kring nya EuroBonus Diamond

Jacob

Medlem
Den 1 april var det premiär för SAS EuroBonus 2.0, en av de största förändringar som gjorts i SAS bonusprogram. Bland nyheterna fanns en ny Diamantnivå men även en utökad tillgång på bonusplatser genom nya erbjudandet "Best Availability". Vi fick en pratstund med EuroBonus och en förklaring hur det hänger ihop samt en uppdatering kring…
 

jumbooze

Medlem
Om de nu bara kunde koppla ihop Cash & Points resorna med Amex 2-4-1 för EBD så vore det en riktig perk!
 
Hej
Detta är inte sant, "Best Availability” är den nya bonusplatsfunktionen i EuroBonus som innebär att så länge det finns en ledig stol att köpa för pengar på en flygning ska den även gå att köpa för poäng." Jag tänkte åka med sonen till ZRH nästa vecka, vad kom upp,?? "du tittar just nu på reguljär resa"
 

SFC

Medlem
Kul att man faktiskt är "enligt EuroBonus bara vara
ett fåtal personer" för en gångs skull.

Nästan så att jag känner mig lite speciell! Inte som EBP, men utvald...

Obs. Inlägget kan innehålla spår av ironi.
 
Mail som jag dick från SAS informerade att startkit skickas ut löpande från och med 22 april och framåt. SAS MasterCard skickas ut till Diamond medlemmar i slutet av april, men SAS AMEX inte innan september.
 

perhall

Medlem
Det här låter ju mer som att det är en förbättring av Points & Cash än en markant ökad tillgänglighet av bonusresor. Points & Cash är ju inte särskilt förmånligt och jag kan ana att detta är ett sätt för SAS att öka den för SAS billiga utväxlingen av EB points mot resor. 96000 poäng + 600 kr för ARN-EWR istället för 60000 poäng + 270 kr + ombokningsbar... hmm.... det har väl alltid funnits tillgängliga biljetter om man velat köpa vanliga biljetter med poäng...? Nej, det här tycker jag inte var något bra. Även om man får poäng på resan.
Per
 

mtee

Ny medlem
Jag förstår inte hur det kan vara lagligt att marknadsföra best availability som Eurobonusresa. För när jag ringer till Tallinn och vill boka en Eurobonusresa med 2-4-1 så säger hon som svarar att det här är ordinarie biljetter som inte går att boka med vouchern.

Så när jag vill betala 160.000 poäng istället för 100.000 för en resa där det finns biljetter i alla kabiner får jag inte boka?

Det pinsammaste är att jag gick på det här aprilskämtet.
Jag trodde på allvar att SAS skulle premiera sina guldmedlemmar men jag får ju dra något gammalt över mig.
 

Dr. Miles

Expert
Jag vet inte om när denna funktion har implementerats men det går att välja Cash+Points (Bästa tillgänglighet?) som betalningsalternativ i SAS appen för Android.

rps20160113_175729.jpg
 
Toppen