Premiär för Norwegian till New York

Diskussion i 'Övriga nordiska flygbolag' startad av Jacob, 4 Juni 2013.

  1. Jacob

    Jacob Medlem

    I fredags 31 maj var det premiär Norwegians första långdistanslinje från Stockholm. Efter att Norwegians VD Bjørn Kjos på torsdagen högtidligt invigt den första linjen från Oslo kom turen till Arlanda där det var USA-inspirerade aktiviteter på flygplatsen. Alla bilder: Jacob Molin Det blev ingen premiär med nya Boeing 787 Dreamliner som det var tänkt.…
     

    Se hela inlägget

  2. MarcusC

    MarcusC Medlem

    Ort:
    Göteborg
    Land:
    Sverige Sverige
    Någon från BC som testat ännu? Eller bokade alla av när det blev A340 istället ;)?!
     
  3. A380*G

    A380*G Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Lär vara huggsexa bland personalen att få flyga dit under sommaren.
     
  4. Hmm, jag var lite förvånad att DY flightnummer som användes istället för DU. Ska det vara så i fortsättning?
     
  5. GillBates

    GillBates Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Är det mer än bara en klass i den kärran? Var det inte en 3-klass konfig från Jet Airways som skulle användas?
     
  6. MarcusC

    MarcusC Medlem

    Ort:
    Göteborg
    Land:
    Sverige Sverige
    Hittade denna rapport på flyprat (<a href="http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=117976" rel="nofollow">Delta First, Norwegian Longhaul og Blue1 – Boston til Bergen 31. mai – 2. juni - Flyprat</a>) inget som lockar mig pröva DY longhaul nu i början.
     
  7. bhen

    bhen Medlem

    A380*G; Har hört att norwegian har undantagit longhaul-flygningarna för ID-biljetter för de anställda.<br />
    Men du menar kanske som crew?
     
  8. Agö

    Agö Medlem

    Ort:
    CPH
    Land:
    Sverige Sverige
    <blockquote><strong>MarcusC;144765 wrote:</strong> Hittade denna rapport på flyprat (<a href="http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=117976" rel="nofollow">Delta First, Norwegian Longhaul og Blue1 – Boston til Bergen 31. mai – 2. juni - Flyprat</a>) inget som lockar mig pröva DY longhaul nu i början.</blockquote>
    <br />
    Hmm. Det där såg ju inte överdrivet festligt ut. Ska vara rejält billigt (&lt;2k) för att motivera en sådan resa.<br />
    <br />
    Vad är anledningen till att de inte laddat IFE?
     
  9. <blockquote><strong>Agö;144768 wrote:</strong> Vad är anledningen till att de inte laddat IFE?</blockquote>
    <br />
    Den som Norwegian har avtal med (på B787) är kanske inte kompatibel med A340 från HiFly?
     
  10. Är i en familjesituation där jag bara behöver resa själv, så tjänar för få kronor för att motivera Norwegian till NYC. Känner ändå att det verkar vara OK värde för pengarna, åtminstone när man får in en B787 på sträckan (om man köpt de billigaste biljetterna).<br />
    <br />
    Tycker man borde sätta in long haul-konceptet även på t.e.x Dubai för att pressa priserna en aning. T.o.m jag skulle kunna tänka mig att flyga DY för 1.995kr T/R i en 787 dit. Känns som en sträcka där man skulle uppskatta direktflyg under tråkiga helger på vintern.
     

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!
×