Preem-tankning - Lämpligast betalningssätt för poängmaximering

Diskussion i 'Kreditkort' startad av Valley, 9 September 2015.

1. Valley

Valley Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Slog mig.

Vad är bästa kortet att betala drickat med?
    Nu slantar jag med Amex och får MR. Men eftersom jag till slut får tummen ur och skaffar ett BAEC-Visa, ger det mera att betala med det och också få Avios.

2. Först använder jag mitt Eurobonuskort för att registrera bonusen, sedan betalar jag med mitt EuroBonus Diners som jag kopplat till Preems bonussystem. Det ger mig EuroBonus poäng från två håll plus bonuscheckar från Preem.

Jakob Österberg gillar detta.
  3. Valley

Valley Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Glömde nämna att jag inte är riktigt kompis med SAS idag och mitt alternativ står mellan MR eller Avios eller om någon har något annat att föreslå

4. Jollman

Jollman Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Grunddraget blir att dra Eurobonus-kortet först, sen eventuella kort kopplade till Preem, +/alternativt annan bra bonus :)

5. JohanW

JohanW Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Gör samma förfarande men har anmält att jag inte vill ha bonuscheckar utan poäng. Så får poäng dagen efter för att jag dragit mitt EBkort. Sen får jag samma mängd poäng en gång till när poängen samlats ihop en gång i månaden. Och en avslutande trippeldipp att jag dessutom från poäng från Diners på mitt köp. Så på 50 liter får jag på en bemannad station 100+100+100 (500:- då jag tankar E85). Hyfsad intjäning tycker jag.

Badger gillar detta.
  6. Brandten

Brandten Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hm jaså...
    Jag har ju Coop Mastercard och SAS Amex. Båda är kopplade till Preem. Ska jag "koppla loss" Amex och dra det först enbart för poäng och sedan Mastercard som i sin tur ger sina poäng som jag växlar till eurobonus?

7. archiebunger

archiebunger Medlem

Dra medlemskortet först, sedan betalar du med det kort du har tillgängligt. 2 poäng per liter bara på det, bemannat då.

Brandten gillar detta.
  8. Johan Hbg

Johan Hbg Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag får bara en klump eurobonus i slutet av månaden, vad gör jag för fel då? Betalar med mitt EuroBonus Diners, men menar ni att ni först drar ett annat eurobonus kort som ni sedan inte betalar med? Tacksam för input.

9. vicce

vicce Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ni drar först ert vanliga EuroBonus kort och får x poäng/liter för det, sen så använder ni ett SAS MC, SAS Amex eller SAS Diners som ni kopplat till Preem så ni får x poäng/liter för att ni dragit EuroBonus kortet, sedan 1 (bemannad) eller 2 (obemannad) poäng, samt x poäng/100:-? Har jag förstått er rätt då?

Jakob Österberg gillar detta.
  10. Jakob Österberg

Jakob Österberg Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Japp! :)
    Först EuroBonus-kortet för att få 1/2 poäng per liter, sedan betal/kreditkort som är kopplat till Preem för att få 1/2 poäng per liter samt 10/15/20 poäng per 100 kr. 1/2 kr per liter gäller för obemannad/bemannad station, och 10/15/20 poäng per 100 kr beror på vilket kort du har.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!