Senaste nytt

Preclearance på Arlanda?

NotRyan

Medlem
Risken är att du hamnar i mardrömskö i Stockholm istället, där resurserna är mindre.

Blir intressant att se om sas senarelägger tex new York för att hantera detta. Både anslutningar och att lokal befolkningen inte ska behöva gå upp i svinottan.

Och det är ju inte så lätt att bara senarelägga flighter. Finns ju slottar och slingor att ta hänsyn till. Los Angeles får det jobbigt skulle jag tro.

Nu är väl kanske inte New York med nuvarande avgångstid den värsta, men Los Angeles, ja om det inte går att fixa med slottar så behöver man väl kanske inte nyttja möjligheten till preclearance i Stockholm. Det går väl lika bra att ankomma som idag(?) om man måste ha kvar en tidig avgång och inte tycker att det är värt att tvinga resenärerna att komma till Stockholm dagen innan (om nu MCT blir så blodig förstås).
 

Agö

Medlem
Nu är väl kanske inte New York med nuvarande avgångstid den värsta, men Los Angeles, ja om det inte går att fixa med slottar så behöver man väl kanske inte nyttja möjligheten till preclearance i Stockholm. Det går väl lika bra att ankomma som idag(?) om man måste ha kvar en tidig avgång och inte tycker att det är värt att tvinga resenärerna att komma till Stockholm dagen innan (om nu MCT blir så blodig förstås).
Ja, varför inte? Det är ju SAS-modellen: variation förnöjer.
 

JonasK

Medlem
Det är nog definitvt vanliga gateområdet. Ser på den bilden inte ut som de planerat någon lounge där ute, men man ska nog inte helt lita på detaljerna i den där bilden..

Å andra sidan är det nog säkert ganska mycket dyrare att driva en lounge där. Personalen behöver väl då gå "in och ut ur USA" varje gång egentligen, och all mat/dryck måste genom tullen...
Personal som skall jobba i området kommer knappast att gå igenom samma procedur som resenärer eftersom dom inte skall resa till USA. Säkerhetskontrollen naturligtvis men knappast passkontrollen.
Dom kommer knappast behöva förtulla mat avsedd att ätas i en lounge eller ett kafé på Arlanda.
 

agehall

Medlem
Jag kan inte komma på någon flygplats där det finns en lounge på USA-sidan idag. Undrar om det verkligen kommer att bli av här.
 

mha321

Medlem
Jag kan inte komma på någon flygplats där det finns en lounge på USA-sidan idag. Undrar om det verkligen kommer att bli av här.
Det finns åtminstone i Toronto, Montreal och Vancouver.

Däremot finns det inte på de mindre flygplatserna i Kanada, t.ex. Ottawa. Och de är nog lite mer jämförbara med Stockholm.
 

agehall

Medlem
Jag har inte sett någon lounge i varken Montreal eller Toronto. Så sent som i Januari fanns det absolut inte i Toronto.
 

Canadien

Medlem
Nu vet jag att Loungebuddy inte är sanningen. Men YUL var jag på senast i Oktober på väg mot SFO. Och Toronto har jag besökt tidigare, den kan förstås vara nedlagd men tvivlar på det.

Screenshot_20170327-113118.png
 
Toppen