Senaste nytt

Precis gjort en säkerhetslandning i Warszawa SK 7494

MarcusC

Medlem
Det som har hänt är........ ingenting !!! Dom har fortfarande inte svarat på mina 2 mail. Min revisor jobbar inom ett större advokatbolag här i Oslo så det är väl snart dax att dom får ta över :D

/flapps

Om det gäller SAS Customer relations så kan det nog ta ett par veckor innan svar så hör efter sommaren...och om det i detta fallet är Ving tar det säkert ett par ytterligare....men det ör väl bara fortsätta maila dem...trist det ska ta sådan tid dock.
 

flapps

Medlem
En liten "update"

Har fått svar iallafall från SAS Customer care...
Synd bara att dom har skickat ett helt galet/fel svar... Men man får ju vara nöjd för det lilla ;) Har svarat att han får skicka det till rätt person och min försening gäller inga landningljus :)

Hej flapps,

tack för ditt mail som nått oss på SAS Customer Care genom researrangören Ving. Jag vill inleda mitt mail till dig med en ursäkt för den försening som ni upplevde vid er resa till Oslo.

Det var i detta fall tal om att banljusen på flygplatsens landningsbana var ur funktion. Detta ledde i sin tur till att vi inta hade möjligheten att landa på flygplatsen och er flight försenades. Då orsaken till förseningen beror på problem hos flygplatsen, någonting som SAS omöjligt kan kontrollera eller styra över, undantages vi ansvar enligt EUs förordning 261/2004 och har därför inte möjligheten att tillgodose ditt önskemål om ersättning.

Finns det kostnader för mat, dryck eller boende under er förseningstid så faller detta fortfarande under vårt ansvar och du är då välkommen att återkomma med kvitton för eventuella utlägg. Bifoga då också ett kontonummer dit en utbetalning kan göras.

Med vänliga hälsningar


NN

Supervisor

Customer Care

SAS Customer Care
195 87 Stockholm
 

underhund

Medlem
När jag förra sommaren blev 8 h försenad med ett charterflyg (Novair/Apollo) hade jag inga svårigheter att få ut 2*400 euro enl. EU 241/2004. Här frånsade sig researrangöret ansvaret, men då jag mailade Novair (som förvisso ägs av Apollo) fick jag som svar att ersättningen skulle utbetalas så fort jag mailat mitt kontonummer. Det gick på en dag. Kontentan - Detta gäller även för flyg i paketresa (paragraf 5 i förordningen - jag har den inte framför mig).
 

flapps

Medlem
Sådärja
Har nu fått tillbaka ett trevligt mail från SAS Customer Care att dom utbetalar 400EUR x2 eller 800EUR i Voucher x 2.
Så dagens ilands problem blir vilket jag skall välja? :rolleyes: Då vi planerar en resa till NYC i December så är väl det en bra deal att ta voucherna kanske eller typ?.

Hur som helst så tycker jag att SAS har fixat detta galant och Ving har totalt lyst med sin frånvaro och har haft kanske lite längre semester på huvudkontoret..

/flapps
 
Toppen