Senaste nytt

Precis blivit EBG innan resa till Thailand

Hötorget

Medlem
Den 27:e juni kommer jag att ha kvalificerat mig för EBG för första gången. Den 8:e juli flyger jag med frun och vår 4-åriga dotter till BKK med Thai Airways (codeshare) SAS Go.

Kan/hinner min nya status påverka flighten till BKK?

Jag tänker mest på prioritet i händelse av inställt flyg, ökad sannolikhet till uppgradering, annat? Eller är BKK-flighten för tätt inpå kvalificeringen för att få någon praktisk betydelse? (Vi är fö i Thailand 4v, om det spelar roll)

All input & tips är mycket välkommet!
 

Agö

Medlem
Se i så fall till ett ringa till kundtjänst och be dem registrera ditt guldkort (så snart du fått det) på resan! Lycka till.
 

olo

Medlem
Du behöver se till att ditt EBG# ligger i bokningen istället för EBS#, för att kunna nyttja fast track, lounge och extra bagage.
I övrigt tycker jag inte att du bör förvänta dig några extra förmåner.
 

taxvalp

Medlem
Inget slår besvikelsen första gången man flyger med guldstatus och den mytbild man byggt upp i huvudet krossats. Personalen kommer inte att strö rosenblad framför ens fötter och kaptenen kommer inte och hälsar välkommen personligen med ett vänligt handslag.

Förutom de officiella förmånerna kommer det förmodligen vara precis som alla tidigare flygningar - rapportera gärna om du upplever annat!
 
Inget slår besvikelsen första gången man flyger med guldstatus och den mytbild man byggt upp i huvudet krossats. Personalen kommer inte att strö rosenblad framför ens fötter och kaptenen kommer inte och hälsar välkommen personligen med ett vänligt handslag.

Förutom de officiella förmånerna kommer det förmodligen vara precis som alla tidigare flygningar - rapportera gärna om du upplever annat!

Förutom då att han glider igenom Fasttrack, sveper in i loungen och häller upp ett glas fesljummen Carlsberg. Den känslan. Men flygningen ska du nog inte ha några extra förväntningar på.
 

Hötorget

Medlem
Se i så fall till ett ringa till kundtjänst och be dem registrera ditt guldkort (så snart du fått det) på resan! Lycka till.
Tackar! Skall se till att göra det så snart jag kvalificerat mig. Vi får väl se om data systemen hinner tugga i sig den nya informationen i tid till resan - hoppet är det sista som överger en!

Inget slår besvikelsen första gången man flyger med guldstatus och den mytbild man byggt upp i huvudet krossats. Personalen kommer inte att strö rosenblad framför ens fötter och kaptenen kommer inte och hälsar välkommen personligen med ett vänligt handslag.

Förutom de officiella förmånerna kommer det förmodligen vara precis som alla tidigare flygningar - rapportera gärna om du upplever annat!
Inga rosenblad, alltså ... ur led är tiden ;) Nåja. Vi får bita ihop och uthärda helt enkelt. Första gången vi flög till Thailand (Thai Airways) så blev vi faktiskt uppgraderade till Business på ditresan - håller tummarna att gudarna ler mot oss även denna gång :) Slutrapport följer ...
Tack alla för tipsen!
 

Canadien

Medlem
Om det inte gått innan så när du drar ut ett boardingkort ur maskinen så kan du också ändra ditt EBSnnnnnnnnn till EBGnnnnnnnnn så ska det funka och du får EBG *G skrivet på kortet.
 

Dr. Miles

Expert
Tackar! Skall se till att göra det så snart jag kvalificerat mig. Vi får väl se om data systemen hinner tugga i sig den nya informationen i tid till resan - hoppet är det sista som överger en!
fungerar det verkligen fortfarande?
Ni kan gå in på Wideroes webbsida och lägga till ert EBG (eller andra statusnivå) nummer i er befintlig bokning i Amadeus så slipper ni att gå till automaten och ändra numret där.

Add your EuroBonus card to your booking | Widerøe
 
Toppen