Senaste nytt

Praktiska råd, hyrbil i UAE (Dubai, Abu Dhabi etc)

erc

Medlem
Perioden är en kalendervecka. Priset på hyrbilen kommer från MrJet, en leverantör jag ofta anlitat.
 

Frigidus

Medlem
600 kr lät väldigt dyrt! Dyrare än Sverige t o m. Har åkt från flygplatsen ca 5 mil till resort för en bråkdel. Men det var ca 5 år sedan jag reste dit i jobbet nu så kanske mkt har förändrats.
Hyrbil hade jag kunnat tänka mig till Abu Dabi raka vägen men som någon skrev på annan site. Räkna in full försäkring och att man kan köra bil som Kimi Räikkonen när man hyr bil i UAE.
 

Bizniz4u

Medlem
Jag har haft hyrbil varje gång jag varit i Dubai och det är väldigt enkelt att köra/hitta och vägarna är fina. Vägtullarna debiteras i efterhand på det kort som du uppger vid bokningen. Jag hyrde via hyrbil.se och betalade dryga hundralappen/dygn inkl alla försäkringar. Det är gratis att parkera i alla gallerior.
 

erc

Medlem
Hemma efter veckan i UAE. Hyrbilen var ett klokt val. Fantastisk skyltning, relativt lugn trafik och ett vägnät i världsklass. Körde 45 mil i en (hrm...) Kia Picanto och tankade 30 liter till det facila priset av en knapp hundring. Då vi bodde på två olika ställen (resort en timme från DXB samt Radisson Blu, Abu Dhabi) och besökte Emirates National Auto Museum, några större köpcentra och Ferrari World var det både praktiskt och prisvärt med tusenlappen för bil och bränsle.
 

Svenska73

Medlem
Hyr bil. Primärt av anledningen att du förmodligen inte är van vid hur de kör såvida du inte har bott och kört bil i Kairo, Mumbai, etc...
 
Hyr ofta bil när jag är i UAE. Inte minst för att det kan vara sanslösa taxiköer och det är inte kul att vänta på Taxi i 47 graders värme. Ingen särskilt farlig trafik och motorvägar överallt. Som USA, men snabbare. Körde en gång till Muscat i Oman och det var kul! Läcker väg över bergen.
 
Toppen