Prag - Stockholm / Stockholm - Frankfurt / Frankfurt - Stockholm m Skyteam

Diskussion i 'Flygbiljetter' startad av MegaFlyer, 5 Mars 2014.

1. MegaFlyer

MegaFlyer Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Halloj,

Gör ett nytt försök på tidigare förfrågan. Hoppas detta uppfyller forumets alla regler.

Varifrån vill du börja din resa? Letar efter tre olika biljetter, eller vet inte om de kan bakas ihop. Alla får gärna vara kvällsflygningar. Kanske en open-jaw med KLM på två första biljetterna.
    11/5 Prag - Stockholm
    5/6 Stockholm - Frankfurt
    8/6 Frankfurt - Stockholm
    Var är din destination? se ovan
    När vill/behöver du resa ut? se ovan
    När vill/behöver du komma hem? se ovan
    Hur länge vill du vara borta? enkel från Prag; långhelg 5, eventuellt 6 till 8/6
    Hur många personer som skall resa? en (1) person
    I vilken kabinklass? ekonomi
    Med vilka flygbolag vill du flyga med? Skyteam bolag, KLM, Air France, Aeroflot, Czech att föredra. Skulle tänka mig en enkel med Star Alliance Fra-Arn på sista segmentet.
    Vad är din budget? tänkt mig ca 3500
    Vad är det viktigaste för dig? få segment till FB
    Vill du stanna annanstans utöver destinationen? nope

Lägger också in gårdagens text som lite extra info.

Försöker få till någon vettig lösning, kanske open-jaw, och samtidigt få till några segment för att hålla FB-guld. Priset är faktorn. Ekonomi är kabinen och alla flighter ska vara på eftermiddag/kväll och m Skyteam. Skulle eventuellt kunna tänka mig en enkel direkt på sista flighten m *A.

11/5 Prg - Arn
    5/6 Arn -Fra
    8/6 Fra - Arn

Stort tack på förhand alla superproffs!

1 person likes this.
  2. Nemo

Nemo Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Inte helt inom budget, men något du kan utgå från och kanske hitta billigare. Ger 6(+2) segment för 1647+2556=4203 SEK. Returresan Stockholm-Prag åker du inte på; för någon hundralapp extra kan du lägga den långt fram i tiden (när du bokar alltså) så att du kanske har nytta av den senare. Det är klart billigare att flyga lördag 10 maj (isf 11 maj) så därför har jag lagt upp den bokningen.
    image.jpg
    image.jpg

1 person likes this.
  3. fcx

fcx Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Kostar bara 70€ att flytta en KLM-biljett. Ska precis boarda på en biljett jag köpte för tre månader sen och tänkte vaska...

1 person likes this.
  4. MegaFlyer

MegaFlyer Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Halloj,

Tack för tipset och bokningen Nemo ! Har lagt in en bokning Prg-Arn t/r och tar sedan returen i sommar. Har familj i Prag så det passar fint!

Satt lite under dagen och försökte få till PRG - FRA enkel 11/5 och sedan FRA - ARN ut 11/5 tbx 5/6. Det blev en ganska dyrt, men funderar att kanske att åka på lördagen som föreslaget vilket tar ner kostnaderna ganska ordentligt!

Tack igen för hjälpen och kommentarer!

1 person likes this.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!