Senaste nytt

POUG ej längre tillgängligt direkt efter köp

fcx

Medlem
Jag fick igenom för en månad sedan, men håller med om att de blir färre och färre.
Vid incheckning kan det också finnas möjlighet att uppgradera.
 

AABack2ARN

Medlem
@JensE: Fick du det där som ett erbjudande från BA eller när du gick in på Manage My Booking?

På bägge flighterna är det gott om I-klass (som verkar vara den klass som styr priserna på uppgraderingar) så det kan inte vara orsaken. Men eftersom du reser över dagen och I-klass inte tillåter detta. Billigaste Business-biljetten med no minimum stay är D-klass för det facia priset av 8343+skatter och avgifter...


Om du provar att bara uppgradera ena vägen, vilket pris får du då?
 

JensE

Medlem
@JensE: Fick du det där som ett erbjudande från BA eller när du gick in på Manage My Booking?

På bägge flighterna är det gott om I-klass (som verkar vara den klass som styr priserna på uppgraderingar) så det kan inte vara orsaken. Men eftersom du reser över dagen och I-klass inte tillåter detta. Billigaste Business-biljetten med no minimum stay är D-klass för det facia priset av 8343+skatter och avgifter...


Om du provar att bara uppgradera ena vägen, vilket pris får du då?
Uppgradering endast ut 5157sek. Endast hem 5308sek.
Har väl kanske något att göra med att jag bara reser över dagen. Flighten är som sagt vidöppen.
"Uppgraderingserbjudandet" är från MMB.
offer.png
 

AABack2ARN

Medlem
I så fall känns det som om det har blivit en uppstramning avseende POUG. Tyvärr!

Härligt säljande text och sedan en prislapp på 9000 kronor!!! Man får hoppas att ingen "råkar" gå med på en sådan uppgradering...
 

ohkw

Medlem
Øv, jeg var begyndt at anvende BA fordi jeg havde hørt, at upgrade var let og rimeligt.
Hvad i al verden skal man så bruge alle de point til. Ugrade var det jeg så som bedst værdi for pengene.
 

nota bene

Medlem
Nej borta är inte POUG, men det händer ganska ofta att de inte är tillgängliga. Vet inte om BA är bättre på att fylla maskinerna, eller om de stramar åt tillgången...
 

Treo

Medlem
Det finns en aktuell tråd på Flyertalk om galet dyra BA-uppgraderingar (~£4.000 LHR-CDG exv), med många hänvisningar till tidigare perioder med liknande knas.
BA:s IT-system verkar alltså leva ett eget liv ibland, BAEC har ju nyligen gratulerat många inkl undertecknad till att ha flugit till Singapore utan vi själva deltagit :confused:

För egen del har jag märkt att uppgradering ET—>CE varierar i pris ibland från dag till dag. Förra våren "kunde" vi länge uppgradera för ~3.000/person och väg ARN-LHR men sedan sjönk det en vacker dag någon månad före avfärd till 160 kr:rolleyes:
 

khybner

Medlem
Är dom billiga uppgraderingarna helt borta nu?
Gjorde en bokning för någon vecka sedan och jag får detta fina erbjudande enligt nedan!
Nu har det blivit väldigt lite resande i år så denna resa är bara för att få in de sista 20 tp för att nå 1500 och att dricka champagne i galleries first :)
Visa bifogad bild 29253

Nej, de är inte borta. Har fått erbjudande 4 av 6 ggr de senate tre veckorna. 900 SEK från Sverige, £79 resp €89 från UK resp. EU.
 

sembl

Medlem
Min fredagsflight ger mig ett pris på 1000 sek via appen som är 89 pund enkel lhr-arn så de dyker minsann upp. Skulle säga varannan gång för mig
 
Toppen