Senaste nytt

POUG ej längre tillgängligt direkt efter köp

agehall

Medlem
Vänta nu, bokas POUG verkligen i U? Har de ändrat något här? Tidigare har man iaf fått avios och TP för den uppgraderade kabinen med POUG.

Edit: Lite googlande visar att det ibland verkar vara så trist att man hamnar i U-klass istället för I-klass med POUG. Det var ju lite småfarligt måste jag säga.
 

Bryant

Medlem
Vänta nu, bokas POUG verkligen i U? Har de ändrat något här? Tidigare har man iaf fått avios och TP för den uppgraderade kabinen med POUG.

Edit: Lite googlande visar att det ibland verkar vara så trist att man hamnar i U-klass istället för I-klass med POUG. Det var ju lite småfarligt måste jag säga.


Ja. Kanske ska starta en separat tråd? Det lär ju drabba en och annan..
 

sembl

Medlem
Det låter oroväckande, då ser man inte värde i att uppgradera längre.

Har du provat att göra en clain via BA och se om de krediterar rätt ?
 

ALU

Medlem
Gäller denna 48 timmars regel även på de bokningar man önskar uppgradera med Avios?

Jag har precis bokat en resa till Sydney i WT+ som jag tänkte uppgradera i MMB. Men det går inte av någon anledning. Vid ett tillfälle kom en ruta upp sägande "This booking cannot be upgraded due to the fare class of this ticket" vilket känns inkorrekt då reglerna samtidigt säger om cash bookings och avios upgrades: On British Airways... "you can upgrade any premium economy and business class tickets on long haul flights".

Tillgänglighet ska finnas vad jag förstår..
 

ALU

Medlem
Ringde precis och de menar att det är ingen availability för Avios bookings och att det var ett felaktigt felmeddelande... Det känns ju rätt surt. Dock många platser kvar i Club så det kan ändras. Jag lär väl få gå in på MMB varje dag framöver...
 

ALU

Medlem
Jodå, det skulle finnas. Det hände troligen något mellan koll och bokning. Jag är ändå förhoppningsfull.
 

JensE

Medlem
Är dom billiga uppgraderingarna helt borta nu?
Gjorde en bokning för någon vecka sedan och jag får detta fina erbjudande enligt nedan!
Nu har det blivit väldigt lite resande i år så denna resa är bara för att få in de sista 20 tp för att nå 1500 och att dricka champagne i galleries first :)
upg.png
 
Toppen