POUG ej längre tillgängligt direkt efter köp

Diskussion i 'British Airways, Executive Club' startad av agehall, 17 April 2014.

  1. agehall

    agehall Medlem

    Ort:
    ARN
    Land:
    Sverige Sverige
    British Airways har nyligen gjort en ändring som innebär att man inte längre får erbjudanden om att uppgradera direkt efter att man köpt en biljett. Numera dyker erbjudandena upp först efter 48h.

    Detta innebär att man inte längre kan köpa en ekonomibiljett och kolla om man får erbjudandet om att uppgradera och avboka om man inte får det.

    Ingen big deal kan jag tycka men det är lite trist. British Airways har gjort ganska många små försämringar sista tiden och det här är ytterligare en.
     
  2. NotRyan

    NotRyan Medlem

    Haha, då var det ju det här med förkortningar i rubriker agehall... Vad betyder POUG?
     
    SpruceGoose och Agö gillar detta.
  3. agehall

    agehall Medlem

    Ort:
    ARN
    Land:
    Sverige Sverige
    Ingen j-vla aning om vad det står för men det innebär uppgraderingar som du kan köpa online i manage my booking. Finns ingen som skriver annat än POUG så jag har inte ens försökt förstå vad det står för.. ;)
     
    6 personer gillar detta.
  4. KeXx

    KeXx Medlem

    Ort:
    Oxie
    Land:
    Sverige Sverige
    Possible Online UpGrade?
     
  5. nota bene

    nota bene Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Paid Online UpGrade?

    Men ja... tror alla vet vad det rör sig om.

    Ganska tråkigt, men inte något jag regelmässigt använt. Denna försämring verkar ligga i linje med ändringsavgiften/avbokningsavgiften för awards för guldmedlemmar. Av någon konstig anledning verkar de tycka att avbokningar är ett problem, men jag förstår inte riktigt varför. De flesta awards avbokades troligen p.g.a. undermåligt onlinesystem som gjorde att det var lättare att avboka än omboka, och likartat tror jag att de flesta som utnyttjat denna möjlighet med POUG knappast köper en CE-biljett mitt i veckan för 4500-10000 kr t/r. Ser inte riktigt vad som uppnås!
     
    1 person likes this.
  6. JensE

    JensE Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Proactive Online UpGrade står det för :)
     
    4 personer gillar detta.
  7. agehall

    agehall Medlem

    Ort:
    ARN
    Land:
    Sverige Sverige
    Inte jag heller - det finns ju inga awards att boka, så hur kan det vara ett problem för British Airways!?

    Ah! DSM.
     
  8. gdaily

    gdaily Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    ¨Det är väl detta British Airways vill undvika...
     
  9. nota bene

    nota bene Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Jo, men frågan är vad de vinner på det? (Förutom att det blir färre avbokningar, men jag kan inte tänka mig att det är en stor kostnad eftersom allt sköts automatiskt online?)

    Jag tippar att 95%+ av alla som gör detta inte är beredda att betala fullpris för C-kabin (typ 5-10000 för stay som inte är över lördag), så de går inte miste om några större intäkter där. De kommer istället att inte få en del POUG's som annars skulle ha inträffat, och en del kanske nu väljer att inte boka British Airways utan t.ex. Swiss business saver istället?
     
  10. AABack2ARN

    AABack2ARN Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    I linje med dessa försämringar tycker jag mig också se att British Airways har rejält begränsat antalet platser i bokningsklass I mellan London och Stockholm. Faktiskt så till den milda grad att den är knappt möjligt att längre hitta bra flyg ut från Stockholm fredag eller lördag och liknande på hemresan från London till Stockholm på söndagar.

    Tidigare släpptes platser i I-klass närmare avresa (men då spelade det ingen roll eftersom förköpsregeln var 28 dagar). Nu är förköpsregeln borttagen men i gengäld släpps inga platser... :(

    Eftersom det inte spelar någon roll när det avser anslutningsflyg till longhaul (bokas i J) så är problemet mindre för utom i de fall man vill ha anslutningsflyget som American Airlines eller Cathay Pacific då dessa verkar vara ganska tight anslutna till tillgängligheten av I på British Airways-numret.
     

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!
×