Senaste nytt

Posta din lyckade bokning av bonusresor här 2017

Status
Stängd för vidare inlägg.
Bonusprogram: Eurobonus
Flygbolag: SAS (Plus), Avianca (Business 787), Avianca (Business), Copa Airlines (Business), Copa Airlines (Business) Swiss (Business), Swiss (Business)
Kabinklass: Business
Avreseort:Stockholm Arlanda ARN
Destination: Cancun CUN
Enkelresa eller Tur&retur:T/R
Antal poäng (per person): 110000 (Ink Amex Voucher 2-4-1 AMEX)
Skatter&avgifter (per person): 3900SEK / Pers
Antal resenär: 2
Kostar inte denna 70.000 poäng/pers, dvs 140.000 poäng totalt, i och med stoppet i Sydamerika?
 

Mr Basic

Medlem
Kostar inte denna 70.000 poäng/pers, dvs 140.000 poäng totalt, i och med stoppet i Sydamerika?
Sedan reglerna ändrades ”verkar” man kunna flyga via dyrare zon (om det är rimligt) men bara betala för destinations-zonen. Jag har dock inte lyckats läsa mig till detta via några villkor utan baserat enbart från medlemmars inlägg i denna tråd. Handlar då i princip bara om resor till/från Centralamerika(110k) via Sydamerika(140k) eller resor till/från Mauritius(90k) via Södra afrika(140k). :rolleyes:
 
Sedan reglerna ändrades ”verkar” man kunna flyga via dyrare zon (om det är rimligt) men bara betala för destinations-zonen. Jag har dock inte lyckats läsa mig till detta via några villkor utan baserat enbart från medlemmars inlägg i denna tråd. Handlar då i princip bara om resor till/från Centralamerika(110k) via Sydamerika(140k) eller resor till/från Mauritius(90k) via Södra afrika(140k). :rolleyes:
OK, nice! Det hade jag helt missat.
 

mha321

Medlem
Bonusprogram: Eurobonus
Flygbolag: SAS
Kabinklass: Go, Business, Plus
Avreseort: ARN
Destination: SFO
Enkelresa eller Tur&retur: T/R
Antal poäng (per person): 60,000 Mastercard FlyPremium
Skatter&avgifter (per person): ca 600kr
Antal resenär: 1
När (avresans tidpunkt): Sep 2018
Bokad: Oct 2017

Blev en Go ut och en Business hem eftersom det inte fanns annat än Go. Men när man har exakt 2 dagar att välja på för vardera utresa och hemresa och det pingar till i seat-alert från EF att det finns Business på hemresan, då är det köpa först och fråga sedan som gäller. Får hoppas på eventuell möjlighet att boka om till plus eller business även på utresan, men i värsta fall klarar man sig ju. Inte en plats bokad i planet i princip, så det gick att välja de bästa :)


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
 

Peter A

Ny medlem
När ni skriver poängen med 2-4-1. Menar ni poängen totalt? Eller är det per person.

Exempel:

50 000 2-4-1 = 100 000 totalt. Eller är det 50 000 för 2 personer?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen