Senaste nytt

Posta din lyckade bokning av bonusresor här 2011

Dr. Miles

Expert
Bonusprogramm: US Airways Dividend Miles
Flygbolag: Lufthansa,Turkish Airlines och Air China
Kabinklass: Business (ekonomi inrikes i Kina pga avsaknad av business-kabin)
Antal poäng: 80 000 (per person)
Skatter&avgifter: 628kr (per person)
Bookingdato: 2011-09-16
När: jan 2012
Sträcka: ARN-FRA-PEK-CSX(destination)-PEK-IST(stopover)-ARN

Om du inte har biljetterat än, finns det också Asiana(OZ) flyg mellan Changsha(CSX) och Seoul(ICN).
Kinas inrikesflyg tenderar att få försening, speciellt till/från Peking/Shanghai.

En annan sak är, i USA inrikes kan man flyga i First class med internationell Business class award, på flygningar där det inte finns Business class.
Fråga US agenten om det fungerar så även på Kina inrikes flyg.
 
Last edited:

Mikael

Medlem
Om du inte har biljetterat än, finns det också Asiana(OZ) flyg mellan Changsha(CSX) och Seoul(ICN).

Har försökt, skulle verkligen vilja åka via ICN. Tyvärr så går dess flyg endast 2ggr/vecka under vinterhalvåret, med dåliga tider (över natten trots att det då det är en kort flygning). Dessutom verkar det vara mer eller mindre omöjligt att hitta plats :-(

En annan sak är, i USA inrikes kan man flyga i First class med internationell Business class award, på flygningar där det inte finns Business class.
Fråga US agenten om det fungerar så även på Kina inrikes flyg.

Hmm, mina biljetter är färdigbiljetterade (kan man säga så?), men för framtida resor skulle detta kunna vara intressant. Jag frågade agenten om vi kunde åka first på inrikesflygen, men det skulle då kosta 100k poäng (dvs motsvarande first på hela resan). Frågan är om det var en okunnig agent eller om jag frågade på fel sätt?

(Jag måste dock lägga till att det är en kort inrikesresa, så kabinklass här spelar mindre roll)
 

rlager

Medlem
Bonusprogram: US Airways
Flygbolag: Lufthansa
Kabinklass: C, First
Antal poäng: 100000 US miles för T/R (double miles promo för US$1475)
När: 16-21 maj 2012, bokad i september 2011.

15:55 LH2417 ARN-MUC C 320
21:35 LH726 MUC-SHA F 346
13:15 LH729 SHA-FRA F 744
21:55 LH808 FRA-ARN C 321
 

Dr. Miles

Expert
Bonusprogramm: American Airlines AAdvantage
Flygbolag: British Airways & Cathay Pacific
Kabinklass: Business
Antal poäng: 52.500 miles för enkel
Skatter&avgifter: 816 SEK + 300 SEK
När: slutet av oktober 2011

Dag 1:
BA781
Stockholm 18:40 London 20:15 767
CX254
London 22:20 Hong Kong 17:05+1 773

Dag 3:
CX735
Hong Kong 14:20 Singapore18:00 773

Dag 4:
CX712
Singapore 13:30 Bangkok 14:55 330

De miles skulle gå ut 7 okt. Så det var bråttom att boka. ;)
 

Alf

Medlem
AA:s miles är ju enkla att behålla för att slippa stressen av att boka upp dessa. Det är ju bara en hotellnatt på anslutet hotell eller en hyrbil så har man ju 18 nya månader som poänger gäller innan den förfaller.
Din bokning såg intressant ut när det gäller sträcka, inget extra för någon av leggarna? Är det ett stopp mindre än 24 tim som är tillåtet på samtliga platser oavsett om tidigare anslutning finns?
 

Dr. Miles

Expert
AA:s miles är ju enkla att behålla för att slippa stressen av att boka upp dessa. Det är ju bara en hotellnatt på anslutet hotell eller en hyrbil så har man ju 18 nya månader som poänger gäller innan den förfaller.
Det är miles från min familj. Min far har inte rest med oneworld flygbolag sista tiden och inte heller bott något hotell som är partner med AAdvantage.


Din bokning såg intressant ut när det gäller sträcka, inget extra för någon av leggarna? Är det ett stopp mindre än 24 tim som är tillåtet på samtliga platser oavsett om tidigare anslutning finns?

Vid internationell transfer kan man ha max 24 timmars transit.
Transfer i Nordamerika tillåter dock max 6 timmars transit enligt AAdvantage.

Det finns inget krav som säger att man måste ta första lediga flighten.
 

Mr Carter

Medlem
Om SAS har gjort något fel eller inte kan jag inte svara på, men kostnaden för dessa två biljetter blev 136 SEK. Inrikesflyg i USA kostar ofta väldigt lite enligt personen jag pratade med på SAS och det får jag väl hålla med om med facit i hand....
 

Dr. Miles

Expert
Om SAS har gjort något fel eller inte kan jag inte svara på, men kostnaden för dessa två biljetter blev 136 SEK. Inrikesflyg i USA kostar ofta väldigt lite enligt personen jag pratade med på SAS och det får jag väl hålla med om med facit i hand....

Jag vet att SAS inte debiterar bränsletillägg på US Airways flighter, men troligtvis även på United flighter.
 

Dr. Miles

Expert
Bonusprogram: bmi Diamond Club
Flygbolag: Asiana(OZ) & Air China(CA)
Kabinklass: Business & Economy
Antal poäng: 11.250 miles + cash 75 GBP för enkelresa
Skatter&avgifter: ca 85 GBP
När: i början av november
Sträcka: Bangkok-(OZ)-Seoul-(OZ)-Qingdao[stopover]-(CA)-Beijing
 
Last edited:

Dr. Miles

Expert
Bonusprogramm: American Airlines AAdvantage
Flygbolag: Dragonair & Cathay Pacific & Finnair
Kabinklass: Business
Antal poäng: 52.500 miles för enkel
Skatter&avgifter: ca 68 USD
När: i början av november 2011

Dag 1:
Dragonair
Beijing -> Hong Kong

Dag 2:
Cathay Pacific
Hong Kong -> Bangkok

Dag 3:
Finnair
Bangkok -> Helsinki
Finnair
Helsinki -> Stockholm
 
Toppen