Senaste nytt

Posta din lyckad bokning av bonusresor här 2015

Status
Stängd för vidare inlägg.
Bonusprogram: SAS Eurobonus
Flygbolag: SAS, Avianca
Kabinklass: Business
Avreseort: Stockholm (ARN)
Destination: Cancún, Mexico (CUN)
Enkelresa eller Tur&retur: ToR
Antal poäng (per person): 70.000
Skatter&avgifter (per person): 2.038 kr
När: Mars-April 2016
Bokad: September 2015


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Jul- och nyårsresan (ARN-BCN-BOG-CTG-CLO-MAD) blev ombokad till en påskresa istället. Skatterna blev lite högre denna gång, misstänker att det beror på att det är dyrare att åka via LHR istället för BCN/MAD.
 

palmen

Moderator
Bonusprogram: SAS Eurobonus
Flygbolag: SAS, Avianca
Kabinklass: Business
Avreseort: Stockholm (ARN)
Destination: Cancún, Mexico (CUN)
Enkelresa eller Tur&retur: ToR
Antal poäng (per person): 70.000
Skatter&avgifter (per person): 2.038 kr
När: Mars-April 2016
Bokad: September 2015


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Jul- och nyårsresan (ARN-BCN-BOG-CTG-CLO-MAD) blev ombokad till en påskresa istället. Skatterna blev lite högre denna gång, misstänker att det beror på att det är dyrare att åka via LHR istället för BCN/MAD.
Hur blir det 70k per person?
Borde väl kosta 110k till Cancun? Eller är det via Bogota som drar upp priset och ni nyttjat 2-4-1 voucher?
 

spritfet

Medlem
OK, då är jag med, såg att Karibien var 140k, trodde det var samma zon som till Nord & Centralamerika men tydligen inte, då har man lärt sig något nytt idag :)
Kikar själv på award till Centralamerika och det där stoppet i Bogota drar ju iväg poängmässigt, men å andra sidan är väl skatterna på Lufthansa högre om man istället vill flyga FRA-PTY eller FRA-CUN.
 
OK, då är jag med, såg att Karibien var 140k, trodde det var samma zon som till Nord & Centralamerika men tydligen inte, då har man lärt sig något nytt idag :)
Ja men jag tror du har rätt, det är routingen via Bogota som gör att det kostar 140k. Hade vi åkt via USA till Mexiko tror jag det bara hade kostat 110k. Om inte Cancún räknas till Karibien och övriga Mexiko till Nordamerika men det har jag svårt att tro.
 
Kikar själv på award till Centralamerika och det där stoppet i Bogota drar ju iväg poängmässigt, men å andra sidan är väl skatterna på Lufthansa högre om man istället vill flyga FRA-PTY eller FRA-CUN.
Ja anledningen till att vi kör routing via Bogota var att vi hade tänkt spendera semestern där först samt skatterna med Avianca är ganska låga. Men när vi bokat om så vi åker via LHR med slutdestination Mexiko blev skatterna dyrare (ca 900 kr/pers vid routing via Spanien) och poängkostnaden onödigt stor. Har dock inte hittat några andra bra alternativ på de datum vi vill åka.
 

palmen

Moderator
Ja men jag tror du har rätt, det är routingen via Bogota som gör att det kostar 140k. Hade vi åkt via USA till Mexiko tror jag det bara hade kostat 110k. Om inte Cancún räknas till Karibien och övriga Mexiko till Nordamerika men det har jag svårt att tro.
Hmm, jag ska onekligen sluta tänka på den deal som var till Karibien med AA. Blandade helt ihop Mexico med Karibien. Ni kan nog bortse från det mesta jag sagt i tråden idag, inte många rätt :)
 

SK989

Medlem
Bonusprogram: SAS Eurobonus
Flygbolag: SAS
Kabinklass: Plus
Avreseort: Stockholm (ARN)
Destination: Vilnius
Enkelresa eller Tur & Retur: T/R
Antal poäng: 15 000 (Amex 2-for-1)
Skatter&avgifter: 218 SEK
När: Oktober 2015
Bokad: Oktober 2015

Priset för en vanlig biljett på de flighter jag vill åka med hade blivit ca 6 000 SEK! Sanslöst höga priser på direktflighterna mellan Arlanda o Vilnius. Många flighter verkar helt utsålda ganska långt i förväg. SAS borde nog fundera på att sätta in större maskiner än SAAB2000 på sträckan.
 

Timotey

Medlem
Bonusprogram: SAS Eurobonus
Flygbolag: SAS
Kabinklass: Plus
Avreseort: Stockholm (ARN)
Destination: Vilnius
Enkelresa eller Tur & Retur: T/R
Antal poäng: 15 000 (Amex 2-for-1)
Skatter&avgifter: 218 SEK
När: Oktober 2015
Bokad: Oktober 2015

Priset för en vanlig biljett på de flighter jag vill åka med hade blivit ca 6 000 SEK! Sanslöst höga priser på direktflighterna mellan Arlanda o Vilnius. Många flighter verkar helt utsålda ganska långt i förväg. SAS borde nog fundera på att sätta in större maskiner än SAAB2000 på sträckan.
Har inte alls samma erfarenhet har tre resor till Vilnius i år och har betalat 600-1000 kr för en t/r i go iofs men tycker inte det är värt att flyga plus till Vilnius
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen