Senaste nytt

Portugal vs Kroatien för bröllopsresa?

niksal

Medlem
Jag har inte sett denna tråd tidigare. Jag har varit några gånger både i Portugal och Kroatien och jag föredrar Kroatien på alla fronter. Det är ett extremt vackert land med fenomenal mat. Människorna är otroligt vänliga. Håll dig dock borta från de stora Park Plaza hotellen i Pula. Dubrovnik i juli kan också vara en stressig upplevelse pga allt för många turister. Portugal är långt förstört. Jag älskade Lissabon med omnejd tidigare, men senast jag var där såg jag mest droghandlare och maten var medelmåttig på många, även fina, ställen. Har även varit i södra Portugal och det är riktigt turistigt, inte alls prisvärt. Två senaste resor i Portugal har inneburit matförgiftning. Nej, jag har dragit en linje från Bryssel till Milano och allt väster om den linjen undviker jag i Europa. Min röst faller alltså på Kroatien (kolla in t.ex. Porec, hotel Palazzo om jag kommer rätt ihåg, bra möjlighet att ta båten över till Venedig!)
 

Moco

Medlem
Var gick resan?

Precis som @niksal har jag försökt gilla Portugal länge. Har bott och arbetat här (sitter just nu i den temporära TAP-loungen på Portela) och återvänt på semester flertalet gånger, men när jag rannsakar mig själv så har jag egentligen bara dåliga upplevelser från landet. Portugal som sådant är fint, men folket är dessvärre riktigt otrevligt, sjukvården av undermålig kvalitet, maten dålig. Jag är således också färdig med Portugal nu.

Hoppas att färden gick någon annanstans :)
 

Sofia

Medlem
Det blev ingen bröllopsresa i år, vi sparar det till nästa år, men i juni var vi en vecka i Kroatien och vi gillade verkligen landet! Flög till Zadar, bilade till Plitvicke Jazeera National Park och sen vidare upp till Istrien för att flyga hem från Pula. Allt igenom en riktigt bra semester (förutom myggbetten, dom har eländigt giftiga myggor!) och inga problem över huvud taget :)
 
Toppen