Senaste nytt

Pontus in the Air inleder samarbete med SAS EuroBonus

Jag har inte heller sett några poäng.
Gillade käket, men rätt ska ju vara rätt :/
Jag fick information från dom när jag åt lunch där i torsdags att allt gått till på fel sätt. SAS hade informerat helt fel från början men att det skall gå att efterregistrera allt från startdatumet. Bara att printa kontoutdragen om man inte har kvar kvittona.

I framtiden skall man nu alltså dra sitt "vanliga eurobonuskort" innan betalning. Så det är bara att beställa hem ett nytt, helt hopplöst jag vet men så det fungerar....
 

palmen

Moderator
Jag fick information från dom när jag åt lunch där i torsdags att allt gått till på fel sätt. SAS hade informerat helt fel från början men att det skall gå att efterregistrera allt från startdatumet. Bara att printa kontoutdragen om man inte har kvar kvittona.

I framtiden skall man nu alltså dra sitt "vanliga eurobonuskort" innan betalning. Så det är bara att beställa hem ett nytt, helt hopplöst jag vet men så det fungerar....
Dags att införa det kortfria medlemskapet, borde räcka med att uppge sitt EB-nummer eller liknande (efter kontroll att man är rätt person)
 

Moco

Medlem
Hur är det med EB-poäng från Pontus in the Air? Jag har väntat länge nu. Har mailat dem angående saknande poäng men de verkar inte intresserade av att svara. Som jämförelse kan ju restaurangen på Gothia Towers nämnas där poängen kom nästan omgående. Väntar lite till, men reder de inte ut det så kommer jag aldrig sätta min fot där igen.
 
Hur är det med EB-poäng från Pontus in the Air? Jag har väntat länge nu. Har mailat dem angående saknande poäng men de verkar inte intresserade av att svara. Som jämförelse kan ju restaurangen på Gothia Towers nämnas där poängen kom nästan omgående. Väntar lite till, men reder de inte ut det så kommer jag aldrig sätta min fot där igen.
Mina poäng brukar rasa in efter några dagar. Säker att du gjort rätt när du dragit? Först måste man dra vanliga EB kortet i maskinen sen avbryta transaktion och göra nytt köp med betalkort/kreditkort
 

Moco

Medlem
Mina poäng brukar rasa in efter några dagar. Säker att du gjort rätt när du dragit? Först måste man dra vanliga EB kortet i maskinen sen avbryta transaktion och göra nytt köp med betalkort/kreditkort

Nej, det är jag personligen inte säker på, det är mycket möjligt att det har blivit fel där. Jag har dock uppmärksammat personalen på det flera gånger som menar på att det är i sin ordning. Det torde ju ligga i deras intresse att ha tillgång till den informationen. Om inte annat torde det ju ligga i deras "kundservice" intresse att lösa det. Har svårt att tänka mig att de har ohanterbart många ärenden om detta.
 
Nej, det är jag personligen inte säker på, det är mycket möjligt att det har blivit fel där. Jag har dock uppmärksammat personalen på det flera gånger som menar på att det är i sin ordning. Det torde ju ligga i deras intresse att ha tillgång till den informationen. Om inte annat torde det ju ligga i deras "kundservice" intresse att lösa det. Har svårt att tänka mig att de har ohanterbart många ärenden om detta.
Kolla mitt inlägg lite högre upp på sidan, där det står att SAS har informerar fel till restaurangen. Jag gick om miste runt 4-5000 poäng på grund av detta.
 
Toppen