Senaste nytt

Pontus in the Air öppnar exklusiv VIP-lounge

SG

Medlem
Räkmackan är bra för att vara gratis, men jag brukar köpa till en god öl från vanliga baren för en hundring. Att få bordsservering i en lounge är ju också bättre än de flesta vanliga Gold/Businesslounger.
Ok fattar iofs. Men låg nivå kan jag tycka.
 

Canadien

Medlem
Menzies T2 har bättre öl, men annars ja det är det bästa Arlanda har att erbjuda i loungeväg, vilket inte säger så jättemycket dock.
 

trekker

Medlem
Menzies T2 har bättre öl, men annars ja det är det bästa Arlanda har att erbjuda i loungeväg, vilket inte säger så jättemycket dock.
Matmässigt så vinner ju Pontus hands down, men kanske inte så kul att sitta där mycket längre än en timme? Nu har jag iof bara provat frukosten och en räkmacka, men både och var riktigt bra. Menzies T2 är bättre än SAS Gold och Business men maten där är väl inte heller jättebra.
 
Om man är på Arlanda vilket i övrigt är en ganska trist och torftig plats när det kommer till mat och dryck, så tycker jag Pontus är total världsklass om du jämför med dom övriga loungerna. Bra mat, god dryck, trevligt och en behagligare miljö än tex Priority Pass loungen som mest liknar statlig fika och riktigt trist utbud.

Hos Pontus smakar det ju bra - och då inte bara för att det är gratis, det är helt enkelt bra kvalité, generösa portioner och helhetsintrycket gör att jag aldrig mer kommer sätta foten på övriga ställen på Arlanda.
 

hg1980

Medlem
Pontus är grymt om man skall äta en rikigt måltid. Själv har jag gjort så att jag gått dit när det är dags att äta, och sen hängt i SAS-loungen för att softa/jobba. Pontus känns som en restaurang, på gott och ont :)
 
Toppen