Senaste nytt

Pontus in the Air öppnar exklusiv VIP-lounge

evr

Medlem
Trodde hela grejen med en Lounge är att saker och ting (inte allting) men det mesta, är utan kostnad?
Menar, även om loungen bara är till för Platinum och Centurion, så är det ju bara att skaffa ett Priority Pass och använda någon av de andra loungerna på, i detta fall ARN och där få sig ett eller flera glas bubbel och något i magen innan flygningen och inte betala en krona.

Så vad förväntar sig denna VIP-Lounge att vinna på det koncept som man har?

Hur menar du? Det är ju gratis för kortinnehavaren och extrakortsinnehavaren samt båda kan gästa varsin pers utan kostnad, alltså totalt 4 pers fritt. Att dom tar ca 200kr/pp utöver dessa 4 är väl fullt rimligt?! Annars kan man ju släpa med ett helt fotbollslag och gå lös därinne. Beroende på nivå på PP så får du ju ta med 0 gäster på vanlig nivå, 1 gäst med amex platinum och 2 med centurion, dock så är det ju generellt lägre klass på PP-loungerna än på Amex egna.

Jag tycker det är en riktigt bra förmån, eftersom utbudet annars är mediokert på ARN, och blir man inte mätt där så är det ju bara gå vidare till nästa :)
 

FrontX

Medlem
Hur menar du? Det är ju gratis för kortinnehavaren och extrakortsinnehavaren samt båda kan gästa varsin pers utan kostnad, alltså totalt 4 pers fritt. Att dom tar ca 200kr/pp utöver dessa 4 är väl fullt rimligt?! Annars kan man ju släpa med ett helt fotbollslag och gå lös därinne. Beroende på nivå på PP så får du ju ta med 0 gäster på vanlig nivå, 1 gäst med amex platinum och 2 med centurion, dock så är det ju generellt lägre klass på PP-loungerna än på Amex egna.

Jag tycker det är en riktigt bra förmån, eftersom utbudet annars är mediokert på ARN, och blir man inte mätt där så är det ju bara gå vidare till nästa :)

Sorry, jag var en aningen otydlig ser jag nu.
Jag menade vad, eller om något i deras mat och dryckesutbud är utan kostnad för de som har tillgång till loungen.
Alltså om jag kan gå in med förväntingen att kunna få mig ett glas vin eller en öl och något att käka utan att behöva häva upp plånboken.
 

palmen

Moderator
Sorry, jag var en aningen otydlig ser jag nu.
Jag menade vad, eller om något i deras mat och dryckesutbud är utan kostnad för de som har tillgång till loungen.
Alltså om jag kan gå in med förväntingen att kunna få mig ett glas vin eller en öl och något att käka utan att behöva häva upp plånboken.
Jag var där i lördags och då hade de en ishink med lite blandade drycker (bland annat öl) och min tolkning var att dessa ingick, ville man ha champagne fick man betala 99 kronor glaset vilket ändå är ett OK pris tycker jag. Utan att veta men jag skulle gissa på att öl/vin är gratis och man blir serverad mat, brukar väl vara 3 alternativ, lax-sallad, räksmörgås samt någon "kött-rätt".

Till frukost fick vi en brödkorg, skinka och ost, grönsaker, yoghurt, flingor och juice. Var igna problem att beställa kaffe och te om man så önskade.
 

palmen

Moderator
Finns det någon tidpunkt på dygnet som räksmörgåsen och annan mat som inte är fruksot börjar att serveras?
Skulle det vara möjligt att få en räksmörgås tillf rukost om man önskar?
 

SG

Medlem
Precis besökt stället. 4e ggn nu och jag förstår inte riktigt vad som är grejen? Att det är gratis? Nej jag begalar hellre för nåt som är åtminstone ok.
 

Canadien

Medlem
Precis besökt stället. 4e ggn nu och jag förstår inte riktigt vad som är grejen? Att det är gratis? Nej jag begalar hellre för nåt som är åtminstone ok.
Räkmackan är bra för att vara gratis, men jag brukar köpa till en god öl från vanliga baren för en hundring. Att få bordsservering i en lounge är ju också bättre än de flesta vanliga Gold/Businesslounger.
 
Toppen