Poängresa + betalt för säte - SAS ändrar allt

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av Trumis, 28 Februari 2015.

  1. Trumis

    Trumis Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Hej,

    bokade under en kampanj förra året en poängresa till NY och valde då att betala för platserna 20A och 20B. Fick bekräftelse och kvitton på mail. Går in idag på mina sidor och ser att de ändrat till riktiga skitsäten och ringer SAS kundtjänst. De förstår inget och börjar gå och fråga. Säger att det är "equpiment change" på båda flighterna och de kan bara sätta mig på andra säten. Förklarar att jag har betalt för bra säten och då säger de att de ska plocka nya säten till mig som är bra. Samtidigt som kundtjänst rabblar säten försöker jag hitta en seat plan på nätet för enligt honom så börjar GO på rad 30 (typ) och det finns upp mot 55 rader på planet. Får nya säten, 45B och 30C men inte mycket bättre än tidigare om man ser till de normala seat plans som finns och framför allt långt från vad jag bokat och betalt förr.

    Vet någon vad det kan vara för A330-300 som jag ska åka med för jag betvivlar att det kan finnas 55 rader? Fy f-n, vad jag tycker illa som SAS just nu. Om de byter plan får de väl ordna så det blir rätt men nej, de bara slänger ut folk på säten som man betalt för att undvika.

    Vet inte om det är värt att försöka med OP.

    Trumis
     
  2. mha321

    mha321 Medlem

    Det låter som nya uppgraderade kabinen - den har business på 1-8, plus på 20-27, och go på 30-55. 30C är alltså på första raden i Go, precis som du hade på rad 20 tidigare. Däremot 45B är ett helt vanligt gångsäte.
     
    Aurora och Trumis gillar detta.
  3. Trumis

    Trumis Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Finns det någon seat plan för nya planen någonstans?
     
  4. mha321

    mha321 Medlem

    Jag använde ExpertFlyer, men det är en betaltjänst. Någon annan kanske kan tipsa om en gratistjänst som har hunnit få med de nya kabinerna?

    Annars borde du väl kunna se den om du loggar in på sas.se och tar upp din reservation under "byt säte" där? (Även om det kanske inte går att byta, så borde det väl synas?)
     
  5. Aurora

    Aurora Medlem

    [​IMG]

    30 og 40 er med andre ord "bra med benutrymme"-seatrows.
     
    Trumis gillar detta.
  6. Voyageur

    Voyageur Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Jag tror att det minsta du kan begära är att få sitta bredvid varandra, något som oftast och enklast löses vid incheckning på flygplatsen. På plussidan verkar ni i alla fall ha fått nya kabinen vilket är ett stort lyft jämfört med gamla.
     
    Trumis gillar detta.
  7. agehall

    agehall Medlem

    Ort:
    ARN
    Land:
    Sverige Sverige
    Först och främst, du är medveten om att det är relativt dålig valuta för poängen att boka awards i ekonomi? Kommer inte ihåg vad kampanjen du refererar till innebar, men jag skulle nog rekommendera att avboka och hitta business-platser istället...

    Hsh, alla flygbolag reserverar sig rätten att flytta om folk ombord. Detta kan i princip ske fram till dess att planet lyfter. British Airways är notoriska på detta men SAS gör det rätt sällan. Nu har du ju valt att välja nya platser ombord, men hade du inte gjort det så hade du kunnat få pengarna tillbaka för ditt sätesval.
     
    Jonas C, Trumis och Aurora gillar detta.
  8. Trumis

    Trumis Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Kan inte byta säte när jag kollar på min bokning. Får ringa igen efter jag nu sett #Aurora s seat map.
     
    ian.engblom gillar detta.
  9. Trumis

    Trumis Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Det var en kampanj som SAS hade för jag tror det var 40 000 poäng och jag hade 39500 som gick ut förra året. Hade dessutom min HKG-BKK resa bokad i F så jag hoppade på kampanjen för jag kände att det var ok men I hear you :).

    Jo, jag köper att de kan flytta men då tycker jag att de ska se till att de som betalt för bra säten sätts på så bra säten som möjligt och inte mitt i smeten och sedan meddelar det, de har ju både min mailadr och mobilnr.

    Trumis
     
  10. agehall

    agehall Medlem

    Ort:
    ARN
    Land:
    Sverige Sverige
    Ja, att inte meddela det hela är ett j-vla oskick som de (och alla andra bolag som gör så) ska ha skit för. Det finns liksom ingen ursäkt för att inte maila om att man blivit flyttad till ett nytt säte.
     
    gdaily gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!
×